۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
عوامل اقتصادی و روانی دلیل رشد این‌ روزهای بازار سرمایه
کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد

عوامل اقتصادی و روانی دلیل رشد این‌ روزهای بازار سرمایه

حسینی هاشمی، کارشناس اقتصادی با بیان اینکه بازار سرمایه در حال حرکت به سمت رشد و تعادل است، عوامل اقتصادی و روانی را دلیل این رشد دانست.

به گزارش بازار، حسینی هاشمی افزود: رشد روزهای اخیر بازار سرمایه چند دلیل مالی- اقتصادی بسیار مهم دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر اقتصاد در شرایط رکود بوده و در بازار پول رونق چندانی وجود ندارد، به همین دلیل بهترین محل سرمایه‌گذاری؛ بازار سرمایه است.

حسینی هاشمی گفت: کاهش نرخ سود بین بانکی نشان دهنده این است که بانک‌ها منابع مازاد داشته و خود این نهادهای مالی و بانک‌ها به سمت بورس آمده و بورس طی روزهای اخیر تقویت شده است.

وی ادامه داد: برگزاری مجامع شرکت‌ها در تیرماه نیز یکی از دلایل رونق بورس در روزهای اخیر است.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به این که دلایل ذکر شده همه مالی- اقتصادی هستند گفت: دلیل دوم رشد بازار سرمایه؛ روانی است و به گفته‌های رئیس جمهور جدید برمی‌گردد. حسینی هاشمی ادامه داد: دولت جدید قصد دارد تا رونق را به بورس برگردانده و این بخش را سر و سامان دهد و همچنین ضرر و زیان افرادی که در این بازار متضرر شده‌اند را نیز جبران کند.

وی افزود: این دلیل مهم امیدواری را در این بازار ایجاد کرده و سهامداران دوباره به این بازار برگشتند.

حسینی هاشمی در خصوص ادامه‌دار بودن شرایط رشد بازار گفت: با توجه به این که شاخص بورس در گذشته ریزش شدیدی داشته؛ در حال حاضر بورس به صورت خفیف به سمت تعادل حرکت می‌کند و حباب بازار کمتر شده است.

وی ادامه داد: در صورتی که سیاست‌گذاران این حوزه به درستی عمل کنند و این بازار دچار هیجان نشده و فراز و فرودی نداشته باشد؛ رشد شاخص در این بازار ادامه‌دار خواهد بود.

این کارشناس اقتصادی در خصوص تأثیر تزریق نقدینگی از طرف صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی به این بازار گفت: تزریق نقدینگی تأثیر چندانی در این بازار نداشته و دلیل رشد این روزهای بازار به دلیل بهتر شدن حال بورس و امیدوار شدن بازیگران این بازار است.

حسینی هاشمی افزود: شرکت‌های خصوصی و همچنین خصولتی‌ها در حال مدیریت پرتفوی سهام خود در بازار بوده و با بازارگردانی سعی می‌کنند تا شرایط خود را در بازار سرمایه بهتر کنند.

کد خبر: ۹۸٬۴۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha