۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
وزارت راه و شهرسازی تفکیک می‌شود
عضو کمیسیون عمران مجلس:

وزارت راه و شهرسازی تفکیک می‌شود

شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس از طرح مجلس برای تفکیک وزارت راه و شهرسازی به دو وزارت خانه مسکن و شهرسازی و حمل و نقل لجستیک خبر داد.

به گزارش بازار، اقبال شاکری از ارائه یک طرح توسط کمیسیون عمران خبر داد و گفت: این طرح که به هیئت رئیسه مجلس ارسال شده است، در مرکز پژوهش های مجلس در حال بررسی است. این طرح در حقیقت تفکیک وزارت راه و شهرسازی به دو وزارت خانه مسکن و شهرسازی و حمل و نقل لجستیک است.

وی با اشاره به ادغام این دو وزارت خانه در یک دهه پیش اظهار کرد: در همان زمان نیز متخصصین امر موافق این موضوع نبودند و از لطمه خوردن دو بخش راه و مسکن در این ادغام می گفتند. کسانی که آن طرح را پیشنهاد داده بودند قصد ایجاد یک هماهنگی بین آن دو وزارت خانه را داشتند اما متأسفانه شاخص ها نشان می دهند اهداف ترسیم شده، محقق نشده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه یکی از نخستین اقداماتی که برای هیئت وزیران دولت آینده در نظر گرفته ایم، تفکیک دو وزارت خانه مسکن و حمل و نقل خواهد بود و این کار را قبل از آنکه دولت حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تشکیل شود، انجام خواهیم داد.

وی افزود: اگر تکلیف این طرح تا قبل از روی کار آمدن دولت جدید مشخص شود، رئیس جمهور آینده باید دو وزیر برای وزارت خانه های حمل و نقل و مسکن و شهرسازی معرفی کنند. اگر هم تا آن زمان، این طرح در صحن مجلس تصویب نشد، این موضوع را با وزیر پیشنهاد راه و شهرسازی در میان خواهیم گذاشت تا وزیر مربوطه برای تغییرات در آینده آماده باشد.

شاکری درباره نظرات نمایندگان در خصوص این طرح گفت: در مذاکره با هیئت رئیسه، تقریباً موافقت با این طرح جلب شده است و در مرکز پژوهش ها قرار است دلایل و مستندات علمی ضرورت اجرای این طرح جمع آوری شود.

این نماینده مجلس درباره دیگر اقداماتی که قرار است در اجرای طرح مذکور انجام شود گفت: اگر این طرح مصوب شود، باید انتقال مدیریت شهرداری ها و شوراها از وزارت کشور به وزارت مسکن و شهرسازی است زیرا وزارت کشور یک وزارت خانه سیاسی است در حالی‌ که فعالیت شهرداری ها کاملاً تخصصی و عمرانی محسوب می شوند و با روح حاکم در وزارت کشور همخوانی ندارند.

کد خبر: ۹۸٬۴۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha