۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
دولت بخش خصوصی را جدی نمی‌گیرد
رئیس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی:

دولت بخش خصوصی را جدی نمی‌گیرد

مشهد- حسینی رئیس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی گفت: برای دستیابی به یک اقتصاد موفق باید با تغییر نگاه به بخش خصوصی به سرمایه‌گذاران میدان داد.

سید حسن حسینی در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد: متأسفانه ارتباط و تعامل بخش دولتی با خصوصی دارای اشکال است زیرا هنوز هم برخی از دستگاه‌های دولتی خود را ارباب بخش خصوصی می‌دانند و بخش خصوصی مورداحترام دستگاه‌های دولتی نیست!

وی بابیان اینکه متأسفانه هنوز بحث دولت‌محوری وآقا محوری اربابان دولتی بر اربابان صنایع وجود دارد ادامه داد: بخش خصوصی هنوز جایگاه خودش را در اقتصاد پیدا نکرده است.

حسینی عنوان کرد: نکته جالب اینجاست که یکسری از دستگاه‌ها مانند سازمان امور مالیاتی  یا تأمین اجتماعی باوجوداینکه از ما پول می‌گیرند اما وقتی به آن‌ها مراجعه می‌کنیم انگار که به دادگاه مراجعه کردیم و به ما به چشم متهم نگاه می‌کنند وانگار نه انگار که بخشی از مالیات کشور توسط بخش خصوصی پرداخت می‌شود.

رئیس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی افزود: از طرفی تأمین اجتماعی مربوط به کارگر و کارفرماست ولی ما هیچ اختیاری در سازمان تأمین اجتماعی نداریم و تمتم رفتارهای آن‌ها را باید تحمل‌کنیم .

وی یادآور شد: در کشورهایی با اقتصاد موفق، بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها مشارکت می‌کنند اما در کشور ما  بخش خصوصی جایگاهی ندارد.

حسینی ابراز کرد: ما برای مشکلات بخش خصوصی کاری انجام نداده‌ایم لذا باید این سؤال را مطرح کنیم که امروز بخش خصوصی چه توسعه‌ای پیداکرده است؟

وی ادامه داد: اقتصاد ایران در حال حاضر بیشتر دولتی است و لذا اگر بخواهد این مشکلات ریشه‌ای حل شود باید حرف به عمل  برسد چون در کشور ما قانون فضای کسب‌وکار اجرا نمی‌شود.

کد خبر: ۹۸٬۴۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha