۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
جوجه‌ریزی کافی برای تنظیم بازار مرغ اردبیل در تابستان
معاون جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد؛

جوجه‌ریزی کافی برای تنظیم بازار مرغ اردبیل در تابستان

اردبیل- اژدری، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: با توجه به افزایش نیاز بازار در دو ماه تابستان و در تقارن ذی‌الحجه و ماه محرم جوجه‌ریزی مناسب در ۵۰ روز اخیر انجام شده است.

نوبخت اژدری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بیش از سه میلیون و ۲۵۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در ماه‌های اخیر انجام شده تا مرغداری‌ها به اندازه کافی کشتار مرغ را در دو ماه تابستان انجام دهند.

وی به افزایش تقاضا و مصرف در ماه محرم و صفر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر روزانه ۱۳۰ تن مرغ کشتار و روانه بازار مصرف می‌شود که برای حفظ آرامش بازار این ظرفیت تا ۱۷۰ تن قابل افزایش است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل از برنامه‌ریزی‌ها برای همکاری بیشتر مرغداری‌ها با کشتارگاه و عرضه آن به بازار با همکاری و نظارت سازمان صمت تصریح کرد: در یک فرآیند نظارتی دقیق عرضه مرغ به بازار مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد تا به اندازه کافی توزیع مرغ به انجام برسد.

اژدری در مورد تأمین نهاده‌ها برای مرغداری‌ها افزود: ۱۵ هزار و ۲۰۰ تن سویا و ذرت خریداری شده تا تحویل مرغداری‌ها شود.

وی با بیان اینکه بزرگترین مشکل در این فرآیند توزیع حمل نهاده‌ها از بندر به مقصد استان اردبیل است، افزود: قرار است با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از رانندگان خودروهای سنگین برای حمل بار نهاده‌ها به استان‌ها به ویژه اردبیل استفاده شده و در ۱۰ روز آینده نهاده‌های جدید تحویل مرغداری‌ها شود.

اژدری در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: این نهاده‌ها با ارز ترجیحی ۴ هزار و ۲۰۰ تومان خریداری و آماده بارگیری شده تا به موقع تحویل مرغداری‌ها شود.

وی اضافه کرد: ما به تمام تعهدات خود در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها برای تولیدکنندگان عمل کردیم و سعی و تلاشمان بر این است تا مشکلات و موانع احتمالی را برطرف کنیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی تلاش خود را انجام می‌دهد تا بدون التهاب نیاز بازار برطرف و کشتار روزانه مرغ انجام شده و اهالی استان بتوانند مرغ مورد نیاز را تأمین کنند.

کد خبر: ۹۸٬۴۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha