۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
اردبیل از قافله توسعه صنعتی دولتی عقب مانده است
عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل:

اردبیل از قافله توسعه صنعتی دولتی عقب مانده است

اردبیل- بدری، عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: این استان در ۴۰ سال اخیر از قافله توسعه صنعتی عقب مانده و نتوانسته از ظرفیت‌های خود بهره‌ای ببرد.

صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، به آغاز عملیات اجرایی مجتمع آرتا فولاد مبین اردبیل اشاره کرد و گفت: این مجتمع با سرمایه‌گذاری سه ضلعی توسعه معادن فلزات کشور، چادر ملو و ایرتیک انجام می‌شود که امیدواریم در کمتر از دو سال بهره‌برداری از این مجتمع آغاز شده و اردبیل در زمره استان‌های فولادی کشور قرار گیرد.

وی با بیان اینکه توزیع ناعادلانه ثروت به کاهش جمعیت روستایی و افزایش جمعیت شهرهای بزرگ منجر شده است، اظهار کرد: نرخ رشد جمعیت در استان‌های محروم و مرزی نظیر اردبیل به شدت پایین آمده و هم اکنون ۷۵ درصد جمعیت در شهرهای بزرگ و کمتر از ۲۵ درصد در روستاها زندگی می‌کنند.

عضو مجمع نمایندگان اردبیل به ابتر ماندن سند آمایش سرزمینی و تحقق نیافتن برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله و پنج ساله در توسعه کشور اشاره کرد و افزود: به جای هزینه میلیاردی در راه‌اندازی آب شیرین‌کن‌ها و سرمایه‌گذاری‌های کلان در یزد، کرمان، ‌ اصفهان و سمنان شایسته است در استانی نظیر اردبیل سرمایه‌گذاری‌ها با نگاه واقع‌بینانه به انجام برسد تا با یک توسعه همه‌جانبه زمینه و فرصت تحول شکل بگیرد.

بدری ضرورت ایجاد زیرساخت‌ها به ویژه در بخش حمل و نقل، راه آهن و فرودگاه‌ها را یادآور شد و خاطر نشان کرد: شاه بیت توسعه و سرمایه‌گذاری توجه به مبانی زیرساختی است که ما نمود و نشانه‌ای از آن را در تکمیل راه آهن اردبیل و توسعه بزرگراه‌ها شاهد هستیم.

وی از تأمین اعتبار برای پروژه راه آهن اردبیل به پارس‌آباد خبر داد و اضافه کرد: یقین دارم که این پروژه ریلی زودتر از راه آهن رشت – آستارا به بهره‌برداری خواهد رسید.

بدری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در چهار سال اخیر در بخش فرودگاه اردبیل ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و با افتتاح راه آهن اردبیل – میانه و توسعه بزرگراه‌ها تا دو سال آینده ایمنی خاصی را در توسعه سرمایه‌گذاری و رضایتمندی آنها شاهد خواهیم بود.

عضو مجمع نمایندگان اردبیل ادامه داد: اردبیل حق بزرگی به گردن ایران دارد و بر همین اساس از دولت سیزدهم انتظار می‌رود بخش عمده‌ای از منابع کشور در توزیع عادلانه امکانات و ثروت را در اردبیل متمرکز کند تا ایجاد اشتغال برای جوانان و رونق اقتصادی اتفاق بیفتد.

کد خبر: ۹۸٬۴۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha