۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲
اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای اجرای طرح تحول نخلستان در استان بوشهر
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خبر داد:

اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای اجرای طرح تحول نخلستان در استان بوشهر

بوشهر- منوچهری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای اجرای طرح تحول نخلستان در استان بوشهر خبر داد.

محمدتقی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: استان بوشهر با دارا بودن بیش از ۶.۲ میلیون اصله نخل و تولید سالانه بیش از ۱۷۰ هزار تن انواع محصول اعم از خرما و خارک و رطب از قطب‌های بزرگ و مهم خرمای کشور است و برای بهبود وضعیت نخیلات و تامین آب مورد نیاز آنها باید اهتمام ورزیم.

وی افزود: در سال‌های اخیر به دلیل کم‌آبی و کاهش بارش‌های سالانه، وضعیت آبیاری نخیلات مطلوب نبوده و البته برای رسیدن به وضعیت بهتر شاهد اجرای چندین سد از جمله سد دالکی و سد خاییز و سد ارغون هستیم و افتتاح این سدها گامی در راستای بهبود وضعیت آب نخیلات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر با حمایت دولت، طرح تحول نخلستان به منظور گذر از کم‌آبی، اجرایی و عملیاتی شده و با اجرای کامل این طرح، مشکل آب نخیلات نیز کاملا مرتفع می‌شود.

منوچهری تصریح کرد: از مجموع ۳۵ هزار هکتار سطح زیر کشت نخیلات استان بوشهر، طرح تحول نخلستان در بیش از ۱۵ هزار هکتار از اراضی استان اجرایی شده و برای تکمیل این طرح نهایت تلاش خود را به کار گرفته‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای اجرای طرح تحول نخلستان در استان بوشهر خبر داد و گفت: با توجه به تورم ایجاد شده، اجرای طرح تحول نخلستان به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و این در حالی است که در ابتدای اجرای پروژه، حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار را پیش‌بینی کرده بودیم.

منوچهری بیان کرد: نخیلات تشنه استان بوشهر نیازمند توجه بیشتر و بهتر هستند و امیدواریم با تلاش دسته‌جمعی و تامین اعتبارات بتوانیم به اهداف مورد نظر برسیم.

کد خبر: ۹۸٬۴۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha