۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳
پول علیه کرونا؛ وام یک تریلیون دلاری برای کشورهای درگیر
صندوق بین المللی پول اجرا می کند؛

پول علیه کرونا؛ وام یک تریلیون دلاری برای کشورهای درگیر

صندوق بین المللی پول در روز گذشته از اعطای وام یک تریلیون دلاری برای کمک به کشورهایی در سراسر جهان درگیر اثرات انسانی و اقتصادی کرونا هستند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از سی ان بی سی، کریستالینا جورجیوا رییس صندوق بین المللی پول در بیانیه ای گفت: «به عنوان اولین خط از بحث های حمایتی، صندوق قادر است تا ابزار پاسخگویی اضطراری انعطاف پذیر و سریع را برای کمک به کشورهایی که نیازهای فوری به توازن در هزینه ها و پرداخت دارند، ارائه دهد».

وی همچنین اظهار کرد که این صندوق در حال حاضر از ۴۰ طرح آماده سازی و تمهیدات در حال انجام با تعهدات مشترک در حدود ۲۰۰ میلیارد دلار برخوردار است و در بسیاری موارد، این تمهیدات می توانند راههای تأمین سریع بحران مالی را فراهم کنند.

علاوه بر آن، جورجیوا در وب سایت صندوق بین المللی پول نوشت که این وام می تواند برای کمک به فقیرترین کشورها که منابع حیاتی را برای هزینه های بهداشتی و مهار و کنترل این بیماری مصرف کرده اند،با تسویه سریع بدهی های خود استفاده شود.

در این ماه صندوق بین المللی پول اعلام کرد حدود ۵۰ میلیارد دلار را از طریق برنامه های مختلف تأمین مالی اضطراری در اختیار اقتصادهای نوظهور و در حال توسعه قرار می دهد.

 صندوق بین المللی پول همچنین با تقدیر از تعهد انگلیس مبنی بر کمک ۱۹۵ میلیون دلاری برای کمک به فقیرترین کشورها در کاهش بدهیها، به دنبال محرکهای جدید از بانکهای مرکزی ژاپن و کره جنوبی است زیرا رهبران اقتصادی این کشورها تسکین مالی و پولی را در نظر گرفته اند.

اعلان صندوق پول در رابطه با اعطای این وام در حالی صورت گرفت که علی رغم اقدام چند جانبه بانک های مرکزی برای سهولت در سیاست پولی در جهت مقابله با کرونا،  یک روز اسفناک دیگری در وال استریت رقم خورد.

فدرال رزرو در روز یکشنبه اعلام کرد که یک کمپین محرک پولی تاریخی و گسترده را راه اندازی کرده و همچنین نرخ بهره را به صفر می رساند . این بانک همچنین یک طرح با ارزش ۷۰۰ میلیارد دلار برای پناه دادن به اقتصاد از اثرات مخرب این ویروس را اجرا در خواهد آورد.

اما با این وجود، معامله گران سهام دررابطه با تلاش مهار گسترش این بیماری مضطرب شده و برخی از آنها می ترسند که این مسئله اقتصاد را به رکودی فاحش سوق دهد.

.

کد خبر: ۹٬۸۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha