در انتخاب مدیران اقتصادی دولت از نظرات مشورتی اتاق‌ها استفاده شود
رئیس اتاق بوشهر:

در انتخاب مدیران اقتصادی دولت از نظرات مشورتی اتاق‌ها استفاده شود

رئیس اتاق بوشهر با اشاره به وضعیت خاص اقتصاد می‌گوید: دولت جدید باید برای انتخاب مدیران اقتصادی از نظر مشورتی و تجربه بخش خصوصی به‌عنوان سربازان خط مقدم اقتصاد استفاده کند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق بوشهر گفت: با توجه به اینکه کشور در آستانه روی کار آمدن دولت جدید است انتظار می‌رود از نظرات مشورتی اتاق‌ها در انتخاب مدیران اقتصادی استفاده شود؛ زیرا سربازان خط مقدم اقتصاد کشور همین فعالان اقتصادی هستند.

خورشید گزدرازی در نشست هیات نمایندگان اتاق بوشهر با نماینده مردم شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس، افزود: اتاق‌های بازرگانی طبق قانون مشاوران قوای سه‌گانه کشور هستند که امیدواریم با تعامل و بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت این اتاق‌ها شرایط کار برای بهبود وضعیت اقتصادی و رونق کسب‌وکار در کشور فراهم شود.

او با بیان اینکه استان بوشهر و به‌ویژه بندر دیر یکی از قطب‌های صادرات به کشور قطر است گفت: ایجاد زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری یکی از دغدغه‌های اصلی تجار است که انتظار است با هدف کاهش هزینه‌های صادراتی مشخص شود.

گزدرازی ادامه داد: دستگاه ایکس‌ری، نیاز جدی گمرک بندر دیر است زیرا همه تجار کشور از این بندر کار صادرات انجام می‌دهند.

او گفت: در مقطعی به دلیل نبود دستگاه ایکس‌ری و اتفاقاتی که در قطر افتاد مقدار زیادی از کالاها در بندر الرویس معطل ماند که بخشی از آنها محصولات کشاورزی بود و غیرقابل استفاده شد.

رئیس اتاق بوشهر با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع تجارت گفت: قبل از راه‌اندازی این سامانه‌ها همه شرکت‌ها باید در استان بوشهر کارت می‌گرفتند اما با راه‌اندازی این سامانه تعداد زیادی از شرکت‌های فعال در پارس جنوبی با این عنوان که دفتر آنها در تهران است کارت خود از اتاق تهران گرفته درحالی‌که محل فعالیت آنها در استان بوشهر است.

او تصریح کرد: این مشکل گریبان‌گیر برخی اتاق‌های استان‌های دیگر هم است که باید یک راهکار برای حل این موضوع اتخاذ شود

گزدرازی اظهار کرد: درحالی‌که ویروس کرونا کل دنیا را تحت تأثیر خود قرار داد و اقتصاد اکثر کشورها آسیب جدی دید و دراین‌بین شمار زیادی از بنگاه‌های اقتصادی دچار ورشکستگی و تعدیل نیرو شدند بااین‌وجود در بخشنامه جدید سازمان تأمین اجتماعی بخشودگی مشمول واحدهای تعدیل‌کننده نیرو نمی‌شود.

او اظهار کرد: این در حالی است که تأمین اجتماعی یکی از شرکای بزرگ فعالان اقتصادی است و بنگاه‌های اقتصادی نیز مجبور به تعدیل نیرو در شرایط کرونا شده بودند.

گزدرازی گفت: در سال گذشته شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر عملکرد بسیار خوبی داشته و بر اساس آمارها رتبه سوم کشور کسب کرد که امید است با حضور مستمر نمایندگان در نشست زمینه کارآمدی هر چه بیشتر آن فراهم شود.

او همچنین در جهت میزبانی از کمیسیون اقتصادی و کشاورزی مجلس جهت حضور در استان اعلام آمادگی کرد.

کد خبر: ۹۸٬۳۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha