۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲
توفیقی: اختلاف نظر بر سر افزایش حقوق کارگران «بسیار زیاد» است
جلسه شورای عالی کار بی نتیجه ماند

توفیقی: اختلاف نظر بر سر افزایش حقوق کارگران «بسیار زیاد» است

رئیس کمیته مزد کانون عالی شورای اسلامی کار گفت: اختلاف دیدگاه میان نمایندگان بخش کارگری، کارفرمایی و دولت بر سر میزان افزایش حقوق سال آینده کارگران موجب شد تا ادامه این بررسی ها به چهارشنبه (۲۸ اسفند ماه) موکول شود.

امروز جلسه شورای عالی کار پس از سه هفته تاخیر برگزار شد تا تکلیف میزان افزایش حقوق سال ۹۹ کارگران مشخص شود که این جلسه به ریاست محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی دبیر شورای عالی کار و نمایندگان کارگری و کارفرمایی در سالن اجتماعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد اما بدون رسیدن به نتیجه ای پایان یافت و ادامه مباحث به روز چهارشنبه موکول شد.

فرامرز توفیقی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: اختلاف دیدگاه میان سه بخش بر سر میزان افزایش حقوق کارگران در سال ۹۹ بسیار زیاد بود به همین دلیل ادامه مباحث به روز چهارشنبه هفته جاری موکول شد.

پیش از این رئیس کمیته مزد کانون شورای اسلامی کار به خبرنگار بازار اعلام کرده بود که باید حداقل حقوق کارگران به حداقل حقوق کارمندان و معادل دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد اما نماینده کارفرمایی به خبرنگار بازار اعلام کرده بود که ضرورتی برای افزایش حقوق سال آینده کارگران وجود ندارد.

همچنین حاتم شاکرمی دبیر شورای عالی کار و معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعیین تکلیف میزان افزایش حقوق کارگران را به میزان افزایش حقوق کارمندان منوط کرده بود که این رقم از سوی کمیسیون تلفیق ۱۵ درصد و به صورت پلکانی اعلام شد و حداقل حقوق کارمندان دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین و اعلام شد.

کد خبر: ۹٬۸۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha