۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
۵ هزار واحد مسکن روستایی در زنجان مقاوم سازی می‌شود
مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان:

۵ هزار واحد مسکن روستایی در زنجان مقاوم سازی می‌شود

زنجان- خواجه‌ای، مدیرکل بنیاد مسکن زنجان از تامین ۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی خانه‌های روستایی در استان خبر داد و گفت: با این اعتبار پنج هزار واحد مسکن روستایی مقاوم سازی می‌شود.

رضا خواجه ای در گفتگو با خبرنگار بازار از معرفی ۵۳۰ متقاضی ساخت مسکن روستایی جهت دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی به بانک‌ها در استان زنجان خبر داد و گفت: این میزان تسهیلات با کارمزد پنج درصد به هفت بانک عامل در استان  می باشد. 

وی اظهار کرد: تسهیلات قرض‌الحسنه ساخت مسکن در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر و روستاها پیش از این ۵۰ میلیون تومان بود که به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده و به ساکنان این مناطق که تا کنون از وام‌های بنیاد استفاده نکرده‌اند پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان گفت: افرادی که در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر دارای خانه فرسوده و آسیب‌پذیر هستند  و همچنین کسانی که زمین با کاربری مسکونی در اختیار دارند می‌توانند از این وام استفاده کنند.

خواجه ای همچنین از تامین ۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی خانه‌های روستایی در استان زنجان خبر داد و گفت: با این اعتبار پیش بینی می‌شود تا پایان سال پنج هزار واحد مسکن روستایی در استان نوسازی و مقاوم سازی شود و بازپرداخت این تسهیلات ۱۵ ساله بود که به ۲۰ سال افزایش یافته است.

وی ابراز داشت: با افزایش میزان تسهیلات مسکن روستایی از ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان، شاهد افزایش و مقاوم سازی تعداد بسیار زیادی از واحدهای مسکونی روستایی در استان خواهیم بود.

مدیرکل بنیاد مسکن زنجان تصریح کرد: تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی مذکور تنها وام مسکنی است که ضمانت آن بسیار ساده و به صورت سفته زنجیره‌ای قابل انجام است.

خواجه ای گفت: متقاضیان ساخت مسکن در روستاهای استان و به ویژه مالکان واحدهای مسکونی فرسوده و غیرمقاوم می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان بدون هیچ گونه سپرده گذاری نسبت به دریافت این تسهیلات و ساخت مسکن مقاوم و ایمن اقدام کنند.

کد خبر: ۹۸٬۲۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha