۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲
تشکیل کنسرسیوم‌ها مشکل صادرات شرکت‌های کوچک را برطرف می‌کند
رئیس کمیسیون صادرات ومدیریت واردات اتاق بازرگانی تبریز:

تشکیل کنسرسیوم‌ها مشکل صادرات شرکت‌های کوچک را برطرف می‌کند

تبریز- رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی تبریز گفت: شرکت‌های کوچک تولیدی می‌توانند با تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی مشکل صادرات تولیدات خود را حل کنند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، سیدیوسف حسینی، روز شنبه در جلسه کمیته کارشناسی امکان سنجی تشکیل کنسرسیوم های صادراتی در آذربایجان شرقی در اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به اینکه شرکت های بزرگ مشکلی در صادرات تولیدات خود ندارند، افزود: ایجاد کنسرسیوم های صادراتی باید در قالب برند و عمومی باشد تا شرکت ها با اقدام جمعی خود در بازارهای هدف حضور یابند.

وی با اشاره به تجربه موفق تشکیل چنین کنسرسیوم هایی در استان یزد، اظهار داشت: در جلسه گذشته ۶ نفر به عنوان اعضای هیات موسس برای تاسیس و ارایه برنامه کنسرسیوم صادراتی انتخاب شده اند.

عضو هیات موسس کنسرسیوم صادراتی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه در تدوین اساسنامه و تعیین اهداف کنسرسیوم باید نقش آن مشخص شود، گفت: باید مشخص شود که آیا کنسرسیوم مستقیما اقدام به واردات یا صادرات خواهد کرد یا به عنوان حق العمل کار یا کارگزار نقش ایفا خواهد کرد.

 قلی پور، افزود: چنانچه کنسرسیوم به عنوان نهاد مستقل شروع به کار کند باید کالاهای صادراتی و برند مخصوص را انتخاب کند که در این صورت احتمالا شرکت هایی متمایل به استفاده از برند دیگری برای کالای خود نباشند اما روش دوم یعنی ایفای نقش کنسرسیوم به عنوان حق العمل کار یا کارگزار، موثرتر خواهد شد.

کد خبر: ۹۸٬۲۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha