۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸
همسویی دستگاه‌های سیاست خارجی و سازمان‌های متولی تجارت در راستای رشد صادرات
سفیر ایران در روسیه عنوان کرد

همسویی دستگاه‌های سیاست خارجی و سازمان‌های متولی تجارت در راستای رشد صادرات

سفیر ایران در روسیه در حاشیه برگزاری نمایشگاه تخصصی اوراسیا در تهران، بر پیشبرد اهداف تجاری با کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا با همسویی دستگاه‌های سیاست خارجی و سازمان‌های متولی تجارت تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، کاظم جلالی با اشاره به شرایط حاکم بر ایران و دیگر کشورها به دلیل محدودیت‌های کرونایی اظهار داشت: هماهنگی و برگزاری چنین رویدادی با وجود محدودیت‌های موجود در رفت و آمد مسئولان و تجار، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کار ارزشمندی بود که توسط سازمان توسعه تجارت ایران به نحو مطلوب برنامه‌ریزی و انجام شد.

وی افزود: واردات کشور پرجمعیت روسیه شامل اقلامی است که بسیاری از آنها در داخل ایران تولید می‌شود و فرصت صادرات به این کشور برای تجار ایرانی وجود دارد.

جلالی ادامه داد: از این رو، تقویت همسویی در دستگاه‌های سیاست خارجی با سازمان توسعه تجارت ایران و همچنین فعالیت موثر و ساختارمند رایزنان بازرگانی، منتج به رشد صادرات و تجارت خارجی خواهد شد.

سفیر کشورمان در روسیه ضمن با اهمیت برشمردن نقش رایزنان بازرگانی در توسعه تجارت و افزایش صادرات کشور بیان داشت: سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی تجارت خارجی کشور به بهترین نحو می‌تواند فعالیت رایزنانان بازرگانی را در راستای کمک به تجار و افزایش تجارت با کشورهای هدف، ساماندهی و ساختارمند کند.

جلالی با تاکید بر تغییر نگاه کلان در کشور به مقوله تجارت خارجی، صادرات و اعزام رایزنان بازرگانی گفت: سازمان‌های تخصصی همچون سازمان توسعه تجارت ایران نباید در اعزام رایزنان بازرگانی و نیرو به کشورهای هدف در راستای توسعه تجارت و صادرات دچار محدودیت باشند.

وی در پایان با اشاره به بازدید از غرفه‌های نخستین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا اظهار امیدواری کرد که بخش خصوصی و تجار از فرصت برگزاری چنین رویدادهایی در راستای توسعه تعاملات تجاری و رشد صادرات کشور بهره لازم را ببرند.

گفتنی است، اولین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در تهران، روز جمعه ۱۸تیرماه ۱۴۰۰، در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی آغاز به کار کرد و تا روز دوشنبه ۲۱ تیرماه، ادامه دارد.

خاطرنشان میسازد، در این نمایشگاه، نشست‌های تخصصی رو در رو بین تجار و فعالان اقتصادی روسیه، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان برگزار می‌شود و تجار و بازرگانان می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند.

کد خبر: ۹۸٬۱۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha