۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
تاثیر GDP کشورها بر معامله گران فارکس
تحلیلگر بازارهای مالی مطرح کرد؛

تاثیر GDP کشورها بر معامله گران فارکس

دکتر امیرآبادی تحلیلگر بازارهای مالی معتقد است داده های کلان از اقتصاد کشورهای بزرگ در بازار فارکس بسیار پر اهمیت است.

رحمان امیرآبادی؛ بازار:  زمانی که در بازار های جهانی با بعضی از شاخص ها روبرو  می شوید، باید تاثیر آن در معامله مورد مطالعه قرار گیرد یکی از این موارد تولید ناخالص داخلی است که تاثیر آن بر فارکس را بررسی خواهیم کرد.
هر چند این داده ها از نظر من بیشتر به درد معامله گران بانک ها یا موسسات می خورد اما داده‌های اقتصادی شاخص GDP (تولید ناخالص داخلی) در بازار فارکس حائز اهمیت هستند. ارقام GDP به عنوان شاخصی به کار می‌روند که فاندامنتالیست ها برای سنجش سلامت کلی و رشد احتمالی یک کشور از آنها استفاده می‌کنند. در نتیجه نوسانات بزرگتر در بازار فارکس در طول انتشار GDP مشاهده می‌شوند.

تولید ناخالص داخلی  به اقتصاددانان و معامله گران کمک می کند تا تصویر دقیقی از سلامت کلی اقتصاد در دست داشته باشند.

قانون سرانگشتی در بررسی داده های GDP این است که ببینیم آیا ارقام بالاتر یا پایین تر از برآوردها بوده‌اند یا خیر.

*انتشار ارقام پایینتر از GDP پیش‌بینی‌شده منجر به فروش ارز رایج داخلی نسبت به دیگر ارزها می شود.

*انتشار ارقامی بالاتر از GDP پیش‌بینی‌شده، سبب تقویت ارز مذکور نسبت به سایر ارزها می شود.

*گزارشات مربوط به GDP همیشه یک تأثیر یکسان (و مطابق پیش‌بینی‌ها) روی ارزها ندارند. این مسئله پیش از انجام یک معامله باید در نظر گرفته شود. در بیشتر موارد ارقام GDP از قبل به طور کامل (یا ناقص)  تاثیر خود را بر  بازار می‌گذارند و این بدان معنا خواهد بود که پس از انتشار GDP، بازار آنگونه که باید به داده‌های جدید واکنش نشان نخواهد داد.

*گزارشات منظم مربوطه به داده های اقتصادی این امکان را برای بازار فراهم می‌کند تا تخمین نسبتا دقیقی از GDP بعدی در اختیار داشته باشد. این داده‌ها عبارت اند از:داده های ISM و داده های PPI

 تولید ناخالص داخلی در تحلیل چه نوع تصمیم گیری برای تریدرها به وجود می آورد؟

معامله‌گران فارکس بیشتر به GDP علاقه دارند زیرا این داده به‌منزله گواهی سلامت کامل اقتصاد یک کشور است. پاداش هر کشور در قبال GDP بالا، افزایش ارزش وجه رایج آن کشور است. در میان اقتصاددانان معمولا این خوش‌بینی وجود دارد که نرخ بهره های آتی روند افزایشی داشته باشند. زیرا اقتصادهای قوی در خلال افزایش قدرت خود، دچار تورم‌های بالاتر می‌شوند. این موضوع سبب می‌شود تا بانک مرکزی برای کنترل این سرعت رشد، نرخ بهره را افزایش دهد و تورم را مهار کنند.

با این حال ، کشوری که تولید ناخالص ضعیفی دارد، از انتظارات به شدت پایینی در خصوص افزایش نرخ بهره برخوردار خواهد بود. در حقیقت بانک مرکزی کشوری که دو فصل متوالی GDP منفی داشته باشد، حتی می‌تواند با ابزار کاهش نرخ بهره، درصدد تحریک اقتصاد خود را برآید این موضوع ولی همیشگی اتفاق نمی افتد.

نکات مهم جی دی پی برای تریدرهای فارکس :

شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) هر ماه ازسوی اقتصادهای بزرگ دنیا منتشر می‌شود تا نگاهی اجمالی بهتری نسبت به رشد کنونی و سطوح تورم داشته  باشید.

معامله‌گران بنیادی  انتشار داده‌های اقتصادی تحت  نظر دارند و بسیاری نیز با قصد معامله بر اساس اخبار به انجام این کار مبادرت می‌ورزند. ضروری است که معامله‌گران قوانین مدیریت ریسک را مدنظر داشته باشند زیرا پس از انتشار اخبار مهم، شاهد نوسانات شدیدی خواهیم بود.

کد خبر: ۹۸٬۱۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha