۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
مالیات بر عایدی سرمایه مانع افزایش شدید قیمت مسکن
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

مالیات بر عایدی سرمایه مانع افزایش شدید قیمت مسکن

شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با تصویب و اجرای دقیق مالیات بر عایدی سرمایه دیگر افزایش با شیب تند در بازار مسکن را شاهد نخواهیم بود و اگر افزایشی باشد همانند سایر اقلام و اجناس است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اقبال شاکری، در رابطه با تاثیر اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه در کاهش تلاطم های بازار مسکن، گفت: مالیات بر عایدی سرمایه برای چهار بازار خودرو، طلا، ارز و مسکن طراحی شده که به دلیل اطلاع‌رسانی نامناسب و عدم تبیین دقیق موجب نگرانی میان مردم شده است. اما دقیقا افرادی به نگرانی مردم دامن می‌زنند که از اجرای مالیات بر عایدی سرمایه لطمه خرده و جلوی فعالیت‌های سوداگرانه آن‌ها گرفته می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تیر مالیات بر عایدی سرمایه به سمت سوداگران و دلالان چهار بازار اصلی کشور بوده و به هیچ عنوان به مردم عادی اصابتی ندارد، افزود: مالیات بر عایدی سرمایه با هدف کنترل بازارها و جلوگیری از فعالیت سوداگران در حوزه مسکن، خودرو، طلا و ارز اجرایی خواهد شد تا افراد با احتکار به دنبال افزایش قیمت نباشند.

وی، با اشاره به اینکه مالیات بر عایدی سرمایه برای درآمدهای نامشروع از محل احتکار، مالیات وضع می‌کند، تصریح کرد: افرادی که برای خود و اعضای خانواده‌ خود مسکن و خودرو ... خریداری می‌کنند، مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شوند در واقع برای مردم آستانه مصرف طراحی شده است اما افرادی که در بازارهای چهار گانه ورود کرده و با احتکار به بازار شوک افزایش قیمت می‌دهند، باید بر اساس عایدی درآمد خودشان مالیات پرداخت کنند.  

شاکری با تاکید بر اینکه دیگر شاهد افزایش قیمت مسکن مشابه چند سال اخیر نخواهیم بود، اضافه کرد: با تصویب و اجرای دقیق مالیات بر عایدی سرمایه دیگر افزایش با شیب تند در بازار مسکن را شاهد نخواهیم بود و اگر افزایشی باشد همانند سایر اقلام و اجناس است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس قبل هم مطرح شده بود اما اهتمام جدی برای بررسی و تصویب آن وجود نداشته است؛ حال در مجلس تلاش می‌کنیم ایرادات و ابهامات آن را با استفاده از نظر اندیشکده‌های تخصصی، صاحب نظران و مرکز پژوهش‌ها مجلس رفع کرده و بهترین شکل ممکن تصویب کنیم.

کد خبر: ۹۸٬۱۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      0 0
      دکتر جان قیمت مالیات به قیمت ملک اضافه میشه ومطمئنا ملک گرونتر میشه لطفا موضوع را کارشناسی کنید