۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶
تکلیف بخش خصوصی برای ورود به موضوع «تولید برق» مشخص شود
رییس اتاق بازرگانی تبریز:

تکلیف بخش خصوصی برای ورود به موضوع «تولید برق» مشخص شود

ژائله، رییس اتاق تبریز گفت: تکلیف بخش خصوصی برای ورود به موضوع «تولید برق» باید مشخص شود تا بیش از این شاهد کمبود برق و عدم توازن بین تولید و مصرف آن نباشیم.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، یونس ژائله در جلسه بررسی مشکلات قطعی برق صنایع آذربایجان‌شرقی گفت: تصور اینکه با تعطیلی کارخانه‌ها و مراکز تولیدی و صنعتی چه مشکلاتی در شهر و استان به وجود خواهد آمد، بسیار دشوار است.

او با بیان اینکه باید برای آینده برق کشور برنامه ریزی جدی داشته ‌باشیم، گفت: با توجه به این ‌که در سال‌های قبل نیز با مشکل قطعی برق مواجه بودیم، سوال اصلی این است که چرا برای حل این مشکل اقدامی انجام ندادیم و چه ‌کار باید می‌کردیم که نکرده‌ایم.

رییس اتاق تبریز افزود: اکنون با کمبود ۱۰ هزار مگاواتی برق مواجه هستیم درحالی‌که اگر ۷۰ واحد پرمصرف استان را تعطیل کنیم چیزی حدود ۲۰۰ مگاوات خواهد شد که سهم بسیار ناچیزی از کمبودها را جبران خواهد کرد لذا ما انتظار داریم طی یک برنامه واضحی، تکلیف بخش خصوصی و شهرک‌های صنعتی مشخص شود.

ژائله تاکید کرد: اگر برنامه‌ای برای تولید برق وجود دارد همه باید ورود پیدا کنیم اما اگر قصد و نیتی وجود دارد که تولید برق، انحصاری باشد در سال‌های بعد نیز با کمبود برق مواجه خواهیم شد که این‌ موضوع بی‌تدبیری محض است.

او با بیان اینکه سدهای موجود برای تولید برق نبوده بلکه برای بحث تامین آب کشاورزی هستند، افزود: ما در بحث اورهال کردن کارخانجات تولید برق در کشور به‌ موقع اقدام نمی‌کنیم و در کنار این‌موضوع، عواملی مانند تحریم و نرسیدن بودجه، مشکلاتی را در بحث برق به وجود آورده‌ است.

ژائله در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه استاندار آذربایجان شرقی دلسوزانه پیگیر موضوع برق است، گفت: سال گذشته قرار بود ۱۲۰ مگاوات برق در شهرک‌های صنعتی استان تولید شود حتی محل احداث نیروگاه نیز مشخص شد اما نمی‌دانیم به چه دلیل عده‌ای مخالف اجرای این مصوبه هستند.

تعطیلی برخی صنایع عواقب زیادی به دنبال خواهد داشت
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز نیز طی سخنانی در این جلسه اظهار کرد: ما تمامی دغدغه‌ها و مشکلات اصحاب صنایع استان  را درک می‌کنیم و چندین گزینه را برای جبران  مشکل قطعی برق بررسی کرده‌ایم که یکی از موضوعات مطرح‌شده این بود که هر شهرک صنعتی یک روز در هفته تعطیل شود اما با این کار هم کمبود برق جبران نشد.

مسعود بنابیان ادامه داد: با توجه به این‌که قطعی برق منازل و بیمارستان‌ها، مسائل و مشکلاتی را به وجود می‌آورد، در شورای عالی امنیت ملی تصویب شد که ۷۰ واحد صنعتی با مصرف بالای سه مگاوات، در دو هفته آینده تعطیل شود اما این‌موضوع نیز برای این صنایع مقدور نیست چراکه تعطیلی واحدهایی مانند مرغداری‌ها، لبنیات ها، سیمان صوفیان وغیره عواقب  زیادی را به دنبال خواهد داشت.

در این جلسه تعدادی از صاحبان صنایع پرمصرف و حساس استان با بیان نقطه‌ نظرات و ارائه‌ی دغدغه‌ها و مشکلات خود در خصوص قطعی برق خواستار رسیدگی هرچه زودتر به موضوع قطعی برق در این واحدهای صنعتی شدند.

کد خبر: ۹۸٬۱۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha