۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
شهریه مصوب مدارس غیر دولتی بزودی اعلام می شود
وزیر آموزش و پرورش:

شهریه مصوب مدارس غیر دولتی بزودی اعلام می شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع شهریه و سقف هر مدرسه غیر دولتی را مشخص کرده ایم و خانواده‌ها به زودی می‌توانند با مراجعه به سامانه mosharekatha.ir از نرخ شهریه مصوب هر مدرسه مطلع شوند.

به گزارش بازار، محسن حاجی میرزایی درباره تأخیر اعلام شهریه مصوب مدارس غیر دولتی افزود: نرخ شهریه مصوب باید به تصویب سازمان حمایت از مصرف کننده برسد و سازمان مدارس غیر دولتی پیگیر حل این مشکل است.

وی گفت: افزایش نرخ شهریه مدارس غیر دولتی همواره با مشکلات و مقاومت‌هایی همراه است و ما تلاش می‌کنیم افزایش شهریه به گونه‌ای باشد که مؤسسان مدارس غیر دولتی بتوانند به فعالیت خودشان ادامه دهند.

وزیر آموزش و پرورش خبر افزایش ۹۰ درصدی شهریه برخی مدارس غیر دولتی را تکذیب کرد و افزود: هیچ مدرسه‌ای حق ندارد بیش از نرخ مصوب شهریه دریافت کند.

حاجی میرزایی درباره مشکل سامانه اینترنتی ثبت نام مدارس نیز گفت: مشکل ثبت نام کلاس اولی‌ها برطرف شده و برای پایه‌های ورودی هفتم و دهم نیز در حال رفع مشکل سامانه هستیم.

وی افزود: ثبت نام اینترنتی مدارس برای نخستین بار است که اجرا می‌شود و جمعیت گسترده‌ای همزمان به سامانه ثبت نام مراجعه می‌کنند و این در بعضی مواقع سامانه را دچار مشکل کرده است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: هم اکنون امکان انتخاب مدرسه و بارگذاری مدارک ثبت نام از طریق سامانه اینترنتی ثبت نام وجود دارد و لزومی برای حضور خانواده‌ها در مدارس نیست.

حاجی میرزایی خاطر نشان کرد: فقط خانواده‌های پایه اول ابتدایی برای سنجش تحصیلی فرزندان خود نیاز به حضور در پایگاه‌های سنجش سلامت دارند.

وی به مراحل استخدامی معلمان حق التدریسی مشمول استخدام اشاره کرد و گفت: این معلمان قبل از استخدام باید دوره یک ساله آموزشی در دانشگاه فرهنگیان را طی کنند و به همین منظور این معلمان به سه گروه تقسیم شده اند که دوره گروه‌های اول و دوم آغاز شده است و دوره گروه سوم نیز به زودی آغاز خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: احکام استخدامی این معلمان مهر امسال صادر شده و از یکم مهر وارد مدرسه‌ها خواهند شد، اما همچنان دوره‌های آموزشی خود را خواهند گذراند.

حاجی میرزایی یادآور شد: تکلیف معلمان مشمول استخدام تا پایان امسال مشخص می‌شود و هیچ معلم بلاتکلیفی نخواهیم داشت.

کد خبر: ۹۸٬۰۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha