۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
ایلام جزو ۹ استان اول کشور در زمینه ایجاد اشتغال است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام:

ایلام جزو ۹ استان اول کشور در زمینه ایجاد اشتغال است

ایلام - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: طبق آمارها در سال جاری، ایلام جزو ۹ استان اول کشور در زمینه ایجاد اشتغال بوده است.

شکرالله شیرخانی در گفت و گو با خبرنگار بازار با تاکید بر اینکه هر کسی به زعم خود یک تعریف از بیکاری دارد، افزود: مرکز آمار ایران تنها مرجع رسمی اعلام نرخ بیکاری در کشور است.

وی ادامه به روند وضعیت نرخ بیکاری ایلام در سال‌های گذشته پرداخت و گفت: در سال ۹۱ میانگین نرخ بیکاری در استان ۱۷.۲ درصد، در سال ۹۲ به ۱۳.۸ درصد، سال ۹۳ به ۱۱.۱ درصد، در سال ۹۴ به ۱۲.۴ درصد، در سال ۹۵ به ۱۱.۶ و در سال ۹۶ به ۷. ۱۲ و در سال ۹۷ به ۱۱.۲ درصد رسیده است.

وی افزود: بر همین اساس مرکز آمار ایران نرخ بیکاری ایلام را در تابستان سال جاری ۸.۷ درصد اعلام کرده است این در حالی است که نرخ بیکاری میانیگین کشوری ۱۰.۴ درصد است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام در پایان گفت: بر اساس این آمار در حال حاضر ما جزو ۹ استان اول کشور در زمینه ایجاد اشتغال و جزو ۷ استان برتر کشور در زمینه کاهش بیکاری هستیم.

وی شکل گیری تصور غلط در ارتباط با اشتغال و علاقه‌مندی مردم به مشاغل دولتی و کارمندی را به عنوان یکی از موانع توسعه اشتغال و کارآفرینی در ایلام عنوان کرد و گفت: تلقی‌های مختلفی در بحث اشتغال و بیکاری وجود دارد و مرکز آمار ایران تنها مرکزی است که نرخ تورم و بیکاری را با استفاده از شاخص‌ها و استانداردهای مرسوم اعلام می‌کند.

کد خبر: ۹۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha