۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
نقش مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی به درستی تعریف نشده است/ دیپلماسی اقتصادی کشور فعال شود
عضو کمیسیون صنایع مجلس:

نقش مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی به درستی تعریف نشده است/ دیپلماسی اقتصادی کشور فعال شود

قزوین- عباسپور، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود این که سالها است در حال تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم به نظر می‌رسد هنوز نقش مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی به درستی تعریف نشده است.

روح الله عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در حالی که همه تلاش‌ها در کشور برای مردمی شدن اقتصاد متمرکز شده است و امروز میدانیم که توجه به ظرفیت‌های مردمی می‌تواند بحران اقتصادی موجود در کشور را درمان کند اما هنوز به تعریف درستی از اقتصاد مقاوتی مردمی نرسیده ایم.

وی گفت: تلاش هایی در این حوزه صورت گرفته است اما به صورت پراکنده و برنامه ریزی نشده، در حالی که اگر قرار است در این حوزه گام برداریم نیازمند یک برنامه جامع و دقیق هستیم که بتواند نقش مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی و عبور از شرایط کنونی اقتصادی کشور را تبیین کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: درست است که تولید می‌تواند مشکلات اقتصادی، اشتغال و بعضا اجتماعی موجود در جامعه را درمان کند، اما تولید بدون فروش بی‌فایده است، از این رو نیازمند تعامل با بازارهای دنیا و هدایت تولیدات داخلی به سمت صادرات هستیم.

عباسپور عنوان کرد: تولیدکننده باید بتواند از تولیدات خود منفعت اقتصادی مناسبی کسب کند و این منفعت در بازارهای خارجی و صادرات محصول به وفور قابل دسترسی است که به نظر می رسد گاهی از آن غفلت کرده ایم.

وی با اشاره به اهمیت اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: اگر مقام معظم رهبری در مشورت با نخبگان مسئله اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده اند، سیاست های کلی آن را نیز در اختیار ما قرار داده اند و نیاز است تا دقیقا روی خط این برنامه ریزی حرکت کنیم.

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی گفت: دیپلماسی اقتصادی باید در کشور فعال شود تا راهکارهای صادرات، تعامل با بازارهای ارزآور و تبادل تولیدات برای تامین مواد اولیه تولیدکنندگان فراهم گردد.

عباسپور در پایان اظهار داشت: درون زایی اقتصادی بدون توجه به صادرات غیر ممکن است و عمر طولانی ای نخواهد داشت و چه بهتر که امروز در حالی که صنایع برای تولیدات داخلی همت به خرج داده اند راه را برای صادرات و تعامل فراهم کنیم.

کد خبر: ۹۷٬۹۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha