۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۸
سیستم معیوب توزیع؛ چالش اقتصادی دولت سیزدهم
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بازار مطرح کرد

سیستم معیوب توزیع؛ چالش اقتصادی دولت سیزدهم

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: نظارت کافی بر سیستم توزیع در کشور وجود ندارد و تا زمانی که این چرخه معیوب اصلاح نشود، مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم حل نخواهد شد.

ولی اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به  چالش‌های دولت سیزدهم، گفت: مهم ترین کار دولت سیزدهم مطابق با فرمایش مقام معظم رهبری، حل مشکلات معیشتی مردم است و اگر بخواهیم مشکلات معیشتی مردم را حل و فصل کنیم، در وهله اول باید مشکلات بخش تولید حل شود و این‌ها مکمل یکدیگر هستند. 

وی بیان کرد: در صورتی که مشکل جهش تولید و مشکلات بانک‌های ما حل شود، مشکل بیکاری هم حل می شود و حل این مسائل روی بهبود معیشت مردم تاثیر می‌گذارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر، با چرخه معیوبی در توزیع روبرو هستیم.‌ برای مثال، در حال حاضر دام زنده ما به ثمن بخس فروخته می‌شود و مردم گوشت قرمز پیدا نمی کنند و یا آینکه گوشت را باید با قیمت گرانی خریداری کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد:  این شرایط به معنای آن است که نظارت کافی بر سیستم توزیع وجود ندارد و تا زمانی که این چرخه معیوب اصلاح نشود، مشکلات معیشتی و اقتصادی حل نمی شود. 

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت حتماً باید به این مسئله وارد شود و این کار را به دست بگیرد و نظارت کافی داشته باشد و دلالان را که خون مردم را در شیشه کرده اند، حذف کند. در شرایطی که این اقدامات انجام شود، مشکلات معیشتی مردم هم حل می‌شود و تاثیرش را روی سفره مردم می گذارد. 

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی درباره ضرورت تیم اقتصادی منسجم و هماهنگ دولت، گفت: تیم اقتصادی کابینه سیزدهم باید از نظر فکری تعامل زیادی با یکدیگر داشته باشند و دارای مشترکات‌ فکری باشند.

این نماینده مجلس اظهارداشت:  آنان نباید به صورت جزیره ای و موازی با یکدیگر تصمیم‌گیری کنند و اگر تیم اقتصادی دولت جدید اینگونه باشد، بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود. لازمه پیشرفت اقتصادی ما آن است که یک تیم هماهنگ اقتصادی در دولت وجود داشته باشد.

کد خبر: ۹۷٬۹۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha