۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
فروش اینترنتی در لرستان ۳ برابر شد/ رونق تجارت الکترونیک
مدیرکل پست لرستان:

فروش اینترنتی در لرستان ۳ برابر شد/ رونق تجارت الکترونیک

لرستان- ناظری، مدیرکل پست لرستان گفت: شیوع کرونا سبب افزایش سه برابری فروش اینترنتی در استان شد.

محمد ناظری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: در سال ۹۹، چهار میلیون و ۱۰۰ هزار مرسوله در لرستان توسط پست جابه جا شده که از این تعداد بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مرسوله وارد استان و فرآیند تحویل و توزیع آن انجام شده است.

وی افزود: همچنین بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار مرسوله از استان لرستان به سایر نقاط کشور و جهان ارسال شده و بدین ترتیب به حذف هزاران مسافرت‌ زائد در ایام کرونا منجر شده است.

مدیرکل پست لرستان عنوان کرد: هر ساله رویدادی تحت عنوان «نمایشگاه کتاب» در کشور برگزار می‌شد که این نمایشگاه به علت کرونا سال گذشته به صورت مجازی برگزار شد و با استفاده از زیرساخت پست ۱۲ هزار و ۸۲۸ مرسوله کتاب به مردم تحویل داده شد؛ هم‌اکنون نیز که دومین نمایشگاه در حال برگزاری است مردم تا امروز ۱۴۲ فقره کتاب قرآن کریم به صورت مجازی خریداری کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۹، ۲۱ هزار و ۴۱۸ مرسوله پستی از طرف ۱۱۱ فروشگاه لرستان به اقصا نقاط کشور صادر شد که نسبت به سال ۹۸، ۵۳ درصد رشد داشته و این گامی در جهت توسعه تجارت الکترونیک است به طوری که ۳۲۷ درصد در این حوزه افزایش ترافیک داشته‌ایم.

ناظر تصریح کرد: در ۵۰ روزه نخست سال ۱۴۰۰، ۱۳۹ هزار و ۳۳ فقره مرسوله داشته‌ایم درحالی که در مدت مشابه سال گذشته ۸۷ هزار و ۱۰۹ فقره بوده که این رشد ۵۸ درصدی در خرید اینترنتی را نشان می‌دهد و فروش آنلاین به سایر نقاط کشور همانطور که در بالا گفته شد ۳۲۷ درصد رشد داشته که رقم چشمگیری است و موفقیت استان را در صادرات کالا نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: شرکت ملی پست مانند سایر دستگاه‌ها ماهیانه مجموعه خود را در همه استان‌ها ارزیابی و رصد می‌کند که در سال ۹۹ و سال جاری ما عملکرد خوبی داشته‌ایم به طوری که لرستان رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است که بسیاری از استانهای توسعه‌یافته را پشت سر گذاشته است.

کد خبر: ۹۷٬۹۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha