۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
تولید ۱۰۰ هزار تن محصولات دامی و زراعی توسط عشایر استان بوشهر
مدیر کل عشایر استان بوشهر خبر داد:

تولید ۱۰۰ هزار تن محصولات دامی و زراعی توسط عشایر استان بوشهر

بوشهر- امینی‌زاده مدیر کل عشایر استان بوشهر از تولید ۱۰۰ هزار تن محصولات دامی و زراعی توسط عشایر استان بوشهر خبر داد.

عبدالمحمد امینی‌زاده در گفت‌گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: عشایر استان بوشهر در زمینه صنایع دستی و همچنین تولید گوشت قرمز و گوشت سفید و تولید محصولات لبنی و تولیدات زراعی و باغی نقش موثری دارند و این امر موجبات ایجاد اشتغال پایدار برای این قشر نیز شده است.

وی افزود: خانوارهای عشایری استان بوشهر، خودکفا بوده و نیازهای خود را تامین و بخش زیادی از تولیدات این عزیزان نیز به نقاط مختلف کشور و همچنین به سایر کشورها صادر می‌شود.

مدیر کل عشایر استان بوشهر خاطر نشان کرد: بیش از ۷ هزار خانوار عشایری با جمعیت ۳۰ هزار نفر در استان بوشهر ساکن هستند و نقش عشایر در تولید و کمک به تامین مواد غذایی و صنایع دستی غیر قابل انکار است.

امینی‌زاده از تولید ۱۰۰ هزار تن محصولات دامی و زراعی توسط عشایر استان بوشهر خبر داد و ابراز داشت: بر اساس آمار موجود، عشایر استان بوشهر در یکسال اخیر بیش از ۱۳ هزار تن محصولات لبنی و حدود ۷ هزار تن گوشت قرمز تولید کرده‌اند، ضمن اینکه بالغ بر ۸۰ هزار تن انواع محصولات باغی و زراعی نیز از دیگر تولیدات مهم این قشر زحمتکش است.

وی بیان کرد: در یکسال اخیر حدود ۶۰۰ تن عسل درجه یک طبیعی با کیفیت مطلوب توسط عشایر استان تولید و به بازار مصرف عرضه شده و بیش از ۳۲ هزار مترمربع محصولات و صنایع دستی نیز توسط عشایر غیور استان تولید شده است.

مدیر کل عشایر استان بوشهر گفت: در یکسال اخیر محصولات تولیدی عشایر استان بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان درآمدزایی داشته‌اندو امسال با حمایت و پشتیبانی بیشتر، شاهد افزایش تولیدات و افزایش درآمد آنها خواهیم بود.

کد خبر: ۹۷٬۹۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha