۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
کشف لوازم خانگی قاچاق در اردبیل ۲۶ درصد افزایش یافته است
رئیس سازمان صمت اردبیل:

کشف لوازم خانگی قاچاق در اردبیل ۲۶ درصد افزایش یافته است

اردبیل- صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: میزان کشف لوازم خانگی قاچاق در یک سال اخیر ۲۶ درصد افزایش یافته است.

رامین صادقی در گفت‌و گو با بازار اظهار کرد: قاچاق کالا و ارز یکی از مؤلفه‌هایی است که اقتصاد هر کشور را می‌تواند زمین‌گیر کند که با مقابله به موقع و درست می‌توان مانع از شکل‌گیری مشکلات و موانع در این مسیر بود.

وی محوریت اقتصاد را توجه به عرضه و تقاضا و همچنین تولید و تأمین کالاها با کشش بازار اعلام کرد و گفت: زمانی که کشش بازار در راستای کالایی باشد که در سطح عرضه با مشکل کمبود مواجه است، به تبع نیاز بازار و مصرف‌کنندگان رقابت برای آن کالا در نتیجه تورم و افزایش قیمت اتفاق می‌افتد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی را خطرناک اعلام کرد و افزود: این دو نرخی بودن قیمت کالاها فرصت سودجویی را برای برخی از افراد فراهم می‌آورد تا دست به قاچاق بزنند.

صادقی تصریح کرد: در سال تولید، ‌ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها برای حمایت از تولید داخلی و کمک به بازار مصرف کالاهای صنعتی کشور و استان اردبیل، برنامه‌های ویژه‌ای برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بر اساس اعلام سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور، استان اردبیل در سال‌های اخیر جز سه استان برتر کشور در مبارزه با قاچاق کالا بوده است.

صادقی اضافه کرد: در کنار کشف لوازم خانگی قاچاق که با یک رشد ۲۶ درصدی روبه‌رو بوده، کشف لوازم صوتی و تصویری و موبایل قاچاق نیز در یک سال اخیر ۷۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی به کالاهای سلامت‌محور، حوزه دام و طیور و کالاهای اساسی به عنوان کانون کالاهای قاچاق در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: برای مقابله با ورود دارو و مکمل‌های دارویی و لوازم آرایشی قاچاق به استان همکاری خوبی را بین نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و عوامل و عناصر مؤثر در مبارزه با قاچاق کالا و ارز شاهد هستیم به طوری که از طریق سامانه پیامکی هموطنان می‌توانند بارکد یا شماره ۱۶ رقمی کالا را به ۲۰۰۰۸۸۲۳ پیامک کرده و در جریان صحت و سلامت کالا قرار گیرند.

صادقی بیان کرد: از طریق سامانه تی‌تک نیز صحت‌سنجی در این زمینه انجام می‌شود تا کالای سالم و تولید داخلی به دست مصرف‌کنندگان برسد.

وی اهمیت کالاهای سلامت‌محور و همچنین کالاهای اساسی را در عرضه به بازار داخلی یادآور شد و اظهار کرد: سامانه جامع تجارت در صحت‌سنجی این موضوع بسیار مؤثر بوده و همواره سعی شده تا جلوی واردات بی‌رویه و قاچاق کالا گرفته شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ضرورت تولید با کیفیت محصولات داخلی را به عنوان یک اصل اساسی یادآور شد و تصریح کرد: زمانی که تولید داخلی با کیفیت عرضه شود دیگر جایی برای واردات و قاچاق کالا وجود نخواهد داشت و مردم به راحتی کالاهای داخلی را مورد استفاده قرار می‌دهند.

کد خبر: ۹۷٬۸۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha