۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
پایش روزانه و سلامت سنجی در مجموعه پارس جنوبی
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس خبر داد:

پایش روزانه و سلامت سنجی در مجموعه پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: همزمان با شیوع کرونا و ابلاغ دستورالعمل های وپژه پیشگیری و مقابله با این ویروس، پایش روزانه و مستمر و سلامت سنجی در مجموعه پارس جنوبی آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، محمد مشکین فام گفت: از نخستین روز شیوع ویروس کرونا در کشور، هم راستا با ستاد شرکت ملی نفت ایران بر اساس دستورالعمل های ابلاغی در این خصوص، به صورت روزانه به مدیرعامل شرکت ملی نفت گزارش وضعیت کرده ایم.

مشکین فام با اشاره به وضعیت حساس سکوهای پارس جنوبی به لحاظ تعهد تامین قریب به ۷۰ درصد از گاز کشور، عنوان کرد:  با توجه به این که کارکنان ما از شهرهای مختلف وارد منطقه و مستقر می شوند، لذا تدابیر ویژه و سختگیرانه ای در خصوص جلوگیری از انتشار ویریوس کرونا در منطقه اتخاذ شده است؛ زیرا چنانچه تنها یک فرد روی سکو مبتلا شود، سایر نفرات را نیز درگیر خواهد کر د و در نهایت منجر به از مدار خارج شدن سکو خواهد شد.

وی با بیان این که تاکنون مورد ابتلا به این ویروس در مجموعه پارس جنوبی گزارش نشده است، در خصوص اقدامات پیشگیرانه توضیح داد: برای این منظور فرم هایی تهیه و میان افراد توزیع شده و در چارچوب آن پیش از حرکت به منطقه خوداظهاری صورت می پذیرد؛ همچنین در بدو ورود افراد از سوی پزشک مورد معاینه و تب سنجی قرار می گیرند تا با اطلاعات فرم های پرشده همخوانی داشته باشد.

مشکین فام با تاکید بر این که در بخش خشکی نیز تدابیر مجدانه بهداشتی و اقدامات سلامت سنجی و پایش روزانه به ویژه در مراکز تجمع نظیر رستوران ها صورت می پذیرد، افزود: افراد پس از احراز سلامت به محل کار خود اعزام می شوند و در طول مدت ۱۴ روز کاری، به صورت مستمر مورد پایش قرار می گیرند و محیط حضور آنها نیز به طور مستمر گندزدایی می شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس ضمن تشریح اقدامات پیشگیرانه و مقابله با شیوع ویروس کرونا در بخش عملیات پارس جنوبی، به فعالیت های صورت گرفته در بخش توسعه نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس دستوری که در جلسه مقابله با کرونا ابلاغ شد، افراد فعال در بخش توسعه را به حداقل تعداد ممکن رسانده ایم؛ به طوری که حضور حدود ۱۵ هزار نفر از افراد فعال را به ۳۰۰۰ نفر رسانده ایم که از این تعداد، ۲۰۰۰ نفر در بخش عملیات بهره برداری و پالایشگاه فاز های ۱۳، ۲۲ و ۲۴ مشغول هستند و کاهش بیش از این تعداد ناممکن است زیرا در این صورت فعالیت پالایشگاه متوقف خواهد شد.

مشکین فام تصریح کرد: اقدامات پایش مستمر منطقه و به ویژه کمپ ها و نیز تب سنجی هم در فاز توسعه و هم در فاز عملیات به طور مداوم در مجموعه پارس جنوبی صورت می گیرد.   

کد خبر: ۹٬۷۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha