۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴
وضعیت آذربایجان‌شرقی در زمینه بهره‌مندی از منابع آبی پایدار است
معاون آبفا:

وضعیت آذربایجان‌شرقی در زمینه بهره‌مندی از منابع آبی پایدار است

تبریز- معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: آذربایجان‌شرقی از جمله استان‌هایی است که در حال حاضر، وضعیت پایداری در زمینه بهره‌مندی از منابع آبی دارد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، حمیدرضا کشفی روز چهارشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از همراهی مدیریت ارشد استان، افزود: وضعیت آبی برخی از شهرهای کشور، نزدیک به بحرانی است.

وی ادامه داد: تقویت زیرساخت‌های منابع آبی در تبریز و آذربایجان، یک ضرورت است و تلاش می‌کنیم اقدامات لازم را برای جلوگیری از تنش آبی انجام دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار قطعی‌های برق را عامل اصلی افت فشار آب در مناطقی از تبریز عنوان کرد و گفت: امیدواریم در روزهای آینده شاهد کاهش مشکلات و بازگشت به شرایط عادی باشیم.

محمدرضا پورمحمدی افزود: در سال‌های اخیر، اقدامات ارزشمند و موثری برای توسعه زیرساخت‌های آب، برق، گاز و فاضلاب و افزایش جمعیت تحت پوشش این خدمات انجام شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر مشکلی در تأمین آب نداریم و علت قطعی آب در مناطقی از تبریز، مربوط به قطعی‌های برق است، افزود: همه مدیران صنعت آب و برق باید نهایت تلاش خود را به کار گیرند تا شاهد کمترین میزان قطعی‌های آب و برق در استان باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی خواستار توجه بیشتر وزارت نیرو به ایجاد بسترهای بیشتر در سیستم توزیع آب و برق استان شد و گفت: وزارت نیرو، عمکرد قابل قبولی در حل مشکلات استان دارد که امیدواریم بیشتر از گذشته استمرار یابد.

 پورمحمدی همچنین انتقال آب ارس به تبریز را راهکار اصلی و بلندمدت برای مقابله با تنش آبی در این کلانشهر دانست و بر ضرورت توجه بیشتر مسئولان امر و نمایندگان مجلس به پیگیری این پروژه مهم تأکید کرد.

کد خبر: ۹۷٬۸۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha