۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹
۴ شهرک و ناحیه صنعتی جدید در کشور ایجاد می‌شود
با تصویب هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی؛

۴ شهرک و ناحیه صنعتی جدید در کشور ایجاد می‌شود

با تصویب هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ۴ شهرک و ناحیه صنعتی جدید در کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، از ابتدای خرداد سال جاری تا کنون، ایجاد ۴ شهرک و ناحیه صنعتی در استان‌های اصفهان و هرمزگان به تصویب هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان مجمع عمومی شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان‌ها رسید.

شهرک صنعتی شماره ۳ کاشان به مساحت ۱۵۱ هکتار و ناحیه صنعتی ماهیان زینتی به مساحت ۴۹ هکتار در شهرستان کاشان، شهرک صنعتی تبدیلات گازی در شهرستان شهرضا به مساحت ۹۸ هکتار و ناحیه صنعتی ابوموسی در شهرستان ابوموسی به مساحت ۲۱.۵ هکتار، از شهرک‌ها و نواحی صنعتی هستند که با تصویب هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به جمع ۱۰۱۱ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب کشور می‌پیوندند.

با ایجاد ۴ شهرک و ناحیه صنعتی جدید، ۳۱۹.۵ هکتار به مساحت اراضی در اختیار شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور افزوده شد تا شرکت‌های استانی تابعه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بتوانند نسبت به جذب سرمایه گذاران و به تبع آن، ایجاد شغل پایدار در سطح کشور اقدام نمایند.

گفتنی است، از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا پایان اردیبهشت سال جاری، ایجاد یا توسعه ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی جدید در ۲۱ استان کشور به وسعت ۲۳۵۸.۸۲ هکتار به تصویب هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان مجمع عمومی شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان‌ها رسیده بود که برای طی فرآیند تصویب نهایی به مراجع قانونی ذیربط ارسال شده بود.

شایان ذکر است، با تهیه و ارسال گزارش ضرورت ایجاد و مکان یابی شهرک یا ناحیه صنعتی توسط شرکت‌ شهرک‌های صنعتی هر استان‌ و پس از بررسی و بازدید میدانی کارشناسان معاونت فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گزارش اظهار نظر کارشناسی به هیأت مدیره ارائه و در صورت تأیید مورد تصویب قرار می‌گیرد.

مطابق ضوابط و مقررات قانونی، مصوبه هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی بالای ۵۰ هکتار باید به تصویب مجمع عمومی این سازمان متشکل از وزرای صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، نیرو، امور اقتصادی و دارایی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور رسیده و سپس با بررسی و تأیید کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست دفتر هیأت دولت، مورد تصویب هیأت وزیران قرار گیرد.

همچنین مصوبه هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان مجمع عمومی شرکت‌های استانی تابعه، شرط لازم برای تصویب نواحی صنعتی زیر ۵۰ هکتار است و در عین حال تصویب نهایی آن مشروط به تأیید و اخذ مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان می‌باشد.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۸۲۸ شهرک و ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۷۹ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۳۸ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۹۳ هزار و ۶۲۵ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۷ هزار و ۵۰۹ واحد صنعتی و سه هزار و ۱۲۴ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۵۵ هزار و ۱۲ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

کد خبر: ۹۷٬۸۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha