۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷
رشد ۱۵ درصدی جابجایی بار از مبداء البرز/ کرونا تعداد سفرهای البرز را کاهش داد
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

رشد ۱۵ درصدی جابجایی بار از مبداء البرز/ کرونا تعداد سفرهای البرز را کاهش داد

کرج- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز از رشد ۱۵ درصدی جابجایی بار از مبداء البرز خبر داد و افزود: تعداد مسافران حمل و نقل عمومی به دلیل بیماری کرونا کاهش یافت.

سید محمد حسین مرعشی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه امسال ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا از مبدا استان به نقاط مختلف کشور حمل  شده است گفت: در مقایسه با سال گذشته که ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تن کالا از استان جابجا شد رشد ۱۵ درصدی داشتیم که با توجه به تولیدی بودن استان بیشتر کالاهای جابجا شده در حوزه صنعت و بعد کشاورزی است.

مرعشی افزود: امسال ۷۸۰ هزار سفر کامیون از استان به مقاصد مختلف کشور انجام شده که در مقایسه با ۶۹۲ هزار سفر کامیون بار سال گذشته رشد ۱۲ درصدر در این سفرها داشتیم.

مرعشی با اعلام جابجایی تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار مسافربا ناوگان حمل و نقل عمومی در سال گذشته استان گفت: امسال تعداد مسافران با یک میلیون و ۱۹۰ هزار مسافر نسبت به سال گذشته ۲ درصد کاهش داشته که دلیل آن هم افت مسافرت ها از ابتدای اسفند به دلیل بیماری کرونا بوده است.

وی افزود: سال گذشته ۸۳ هزار و ۵۲۳ سرویس مسافر جابجا کردند و امسال تعداد سرویس ها به ۷۴ هزار و ۱۷۴ سرویس کاهش یافت.

تمهیدات لازم برای پیشگیری از شیوع کرونا 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز اظهار کرد: هماهنگی مستمر با اعضا کمیته حمل و نقل که شامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، تشکل های صنفی هستند در خصوص انجام به موقع وظایف آنها در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام می شود.

مرعشی با بیان اینکه ۱۰ مجتمع خدمات رفاهی، ۲۸ شرکت مسافر بری و ۸۶ شرکت حمل و نقل کالا و ۳ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در استان داریم گفت: بازدید و ضدعفونی مستمر «اتوبوس های درون و برون شهری، راهدارخانه ها، مجتمع های خدمات رفاهی، جایگاه های عرضه سوخت، پایانه شهید کلانتری و سالن اعلان بار و نوبت دهی » به صورت مستمر و روزانه انجام می شود.

وی افزود: غیرحضوری کردن اعلان بار سیمان آبیک نظرآباد به منظور جلوگیری از تجمع رانندگان، ضدعفونی کلیه وسایل حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس و سواری قبل از انجام سرویس و همچنین الزام شرکت های حمل و نقل به استفاده از دستگاه کارتخوان و جلوگیری از رد و بدل کردن وجه نقد از دیگر اقداماتی است که برای پیشگیری از شیوع بیماری به طور مرتب بر آنها تاکید و انجام می شود.

  مرعشی اضافه کرد: توزیع لاستیک به صورت اینترنتی و بدون حضور در مرکز، تمدید کارت هوشمند رانندگان، تمدید اعتبار کارت سلامت رانندگان تا آخر اردیبشهت به منظور جلوگیری از تردد آنها و همچنین حذف اثر انگشت برای بارگیری از دیگر اقدامات اداره کل راهداری استان برای پیشگیری از شیوع کرونا است.

کد خبر: ۹٬۷۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha