۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
افزایش معاملات بورس در روزهای بی برقی مازندران
بازار بررسی کرد

افزایش معاملات بورس در روزهای بی برقی مازندران

ساری- معاملات بورس مازندران در هفته پرنوسان برقی استان با رشد معاملات روبرو شد و حجم معاملات ۱۲ میلیون فقره افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار بازار، در هفته ای که مازندران با گرمای بی سابقه دما و نوسانات برق مواجه بود، معاملات بازار بورس در استان از تب و تاب نیفتاد و به روند روبه رشد خود ادامه داد.

بورس مازندران که هفته گذشته ۱۲۰ میلیون فقره معاملات را ثبت کرده بود در هفته جاری میزان داد و ستد در آن ۱۲ میلیون فقره بیشتر شده است.

علی جعفری مدیر بورس منطقه ای مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار حجم معاملات ثبت شده در تالار بورس استان را ۱۳۲ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۷۹۶ سهم ذکر کرد.

وی ارزش معاملات را بیش از هزار و ۲۷۱ میلیارد ریال بیان کرد و گفت: از این میزان ۵۶۱ میلیارد ریال ارزش سهام خریداری شده و ۷۱۰ میلیارد ریال ارزش سهام فروخته شده بوده است.

جعفری تصریح کرد: در این هفته سهام شرکت های صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان، صندوق سرمایه گذاری گنجینه آینده روشن، بورس اوراق بهادار تهران و پالایش نفت اصفهان بیشترین ارزش معاملات استان را به خود اختصاص دادند.

وی یادآور شد: ۴۴ درصد از کل سهام مبادله شده در این هفته مربوط به خرید و ۵۶ درصد مربوط به فروش بوده است و شاخص قیمت نیز افزایش ۲۵ هزار و ۴۰ واحدی داشته است.

تراز معاملات بورس مازندران طی یکماه اخیر برخلاف یکسال گذشته روند سبز و مثبت را در پیش گرفته است.

کد خبر: ۹۷٬۷۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha