۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
پرداخت ۲۴۰ میلیون تومان خسارت به مشترکان برق در استان همدان
معاون شرکت توزیع نیروی برق همدان خبر داد:

پرداخت ۲۴۰ میلیون تومان خسارت به مشترکان برق در استان همدان

همدان - معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از پرداخت ۲۴۰ میلیون تومان خسارت به مشترکان برق در این استان خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، ایرج والی‌زاده با بیان اینکه این شرکت در دو دسته‌بندی به مشترکین خود خسارت پرداخت می‌کند، اظهار کرد: اولین نوع از خسارت‌ها خسارت‌های ناشی از فعل و انفعالات شبکه بوده که به نوعی می‌توان گفت شرکت برق در آن مقصر است و دیگری خسارت‌های ناشی از اتصالات داخلی خود مشترکین است که توسط یکی از شرکت‌های بیمه‌ای دارای قرارداد با شرکت توانیر پرداخت می‌شود.

وی میزان خسارت‌های اتصالات داخلی ثبت شده در سال ۹۹ را ۲۲۷ مورد اعلام کرد و گفت: برای این تعداد یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خسارت مطالبه شده که خود متقاضی ثبت کرده و  از این تعداد ۷۱ درصد از شکایات معادل ۱۶۲ مورد به میزان ۲۴۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ادامه داد: اگر وسایل خانه در اثر نوسانات برق داخلی مشترکان دچار خسارت شود، می‌توانند درخواست‌های خود را در سامانه بیمه توانیر (bime.tavanir.org.ir) ثبت، پیگیری و خسارات خود را دریافت کنند.

وی مطرح کرد: بعضی از مشترکین در هنگام ثبت خسارت به دلیل عدم بارگذاری مستندات و اوراق وسایل سوخته در سایت امکان دریافت خسارت را نخواهند داشت.

والی‌زاده با بیان اینکه در سال جاری ۱۳۰ مورد به مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ثبت خسارت در سایت انجام شده است، عنوان کرد: به دلیل اینکه شرکت توانیر هنوز قرارداد جدیدی با بیمه منعقد نکرده، در سال ۱۴۰۰ تاکنون هیچ خسارتی پرداخت نشده است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۸ تاکنون ۱۱۸ مزرعه رمزارز با  یک هزار ۹۳۴ ماینر کشف شده است، بیان کرد: در سال ۹۸ تعداد ۲۹ مزرعه با ۹۰۱ ماینر، ۳۷ مزرعه با ۷۰۹ ماینر در سال ۹۹ و در سال‌جاری هم ۵۳ مزرعه رمزارز با ۳۲۵ ماینر کشف شده است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: ۳ هزار ۶۲۴ کیلووات برق در لحظه توسط ماینرهای کشف شده مصرف می‌شود که در واقع این میزان می‌توانست برق ۲۵ هزار و ۸۸۶ خانوار کم مصرف را تأمین کند.

کد خبر: ۹۷٬۷۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha