۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
افزایش قیمت جهانی طلا

افزایش قیمت جهانی طلا

قیمت طلا در انتظار مذاکرات فدرال رزرو، دوباره مرز هزار و ۸۰۰ دلار را شکست.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، قبل از انتشار یادداشت های نشست فدرال رزرو حاوی بینشی تازه در مورد سیاست های پولی ایالات متحده، قیمت طلا دوباره به بالای ۱۸۰۰ دلار در هر اونس رسید. از گردهمایی ماه ژوئن فدرال رزرو سرنخ های بیشتری در مورد در مورد نرخ  بهره بانکی، خرید اوراق قرضه و چشم انداز اقتصادی حاصل خواهد شد.

طلا در آستانه قرار گرفتن در بالاترین سطح سه هفته گذشته است در حالی که سود اوراق خزانه داری که با تورم تعدیل شده، جذابیت این فلز گرانبها پس از گذراندن بدترین ماه از ژوئن سال ۲۰۱۶ افزایش می دهد.

گروه بانکی استرالیا و نیوزیلند بانک گفت: ریسک پذیری باعث افزایش تقاضای سرمایه گذاران برای دارایی های امن شده است. با وجود نگرانی های جدید از بهبود اقتصادی، سهام ها در آسیا سقوط کرد و همینطور در ایالات متحده کاهش یافت.

با کاهش قیمت شدید در ماه ژوئن که ناشی از افزایش سود اوراق خزانه داری و دلار قوی تر و امید دولت ها برای کنترل محرک های مالی همه گیری، سال ناپایداری برای طلا بوده است. اما ریسک های اقتصادی طولانی مدت کمتر از حد انتظار شد. شمش طلا با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۸۰۲.۶۰ دلار رسید و در ماه جاری ۱.۸ درصد رشد داشت. نقره و پلاتین ثابت بودند، در حالی که پالادیوم ۰.۴ درصد افت کرد.

کد خبر: ۹۷٬۶۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha