۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
تشکیل کمیته ویژه برای حل بحران برق| چرا ۲۵ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق اضافه نشد؟
نایب رییس مجلس خبر داد

تشکیل کمیته ویژه برای حل بحران برق| چرا ۲۵ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق اضافه نشد؟

نیکزاد، نایب رییس مجلس می گوید: بر اساس برنامه ششم توسعه باید ۲۵ هزار مگاوات تا سال ۱۴۰۰ به ظرفیت تولید برق کشور افزوده می شد اما دولت از وزارت نیرو حمایت نکرده و این هدف گذاری محقق نشده است.

به گزارش بازار، علی نیکزاد نایب رییس مجلس در گفتگوی زنده با شبکه خبر با اشاره به جلسه اضطراری نمایندگان مجلس با وزیر نیرو و مسئولان توانیر درباره قطعی های برق، گفت:  بر اساس برنامه ششم توسعه باید ۲۵ هزار مگاوات تا سال ۱۴۰۰ به ظرفیت تولید برق کشور افزوده می شد اما این هدف گذاری محقق نشده است.

او همچنین مشکلات قطعی های خارج از برنامه برق برای مشترک های خانگی را مورد نقد قرار داد و افزود : حداقل کاری که مسئولین در شرایط فعلی می توانند انجام دهند اطلاع رسانی درست و صحیح درباره زمان خاموشی هاست.

بر اساس برنامه ششم توسعه قرار بوده که ۲۵ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور افزوده شود اما متاسفانه دولت از وزارت نیرو حمایت نکرده و این هدف گذاری محقق نشده است

او در بخش دیگری از سخنان کاهش سرمایه گذاری در صنعت برق را مورد توجه قرار داد و گفت :بر اساس برنامه ششم توسعه قرار بوده که ۲۵ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور افزوده شود اما متاسفانه دولت از وزارت نیرو حمایت نکرده و این هدف گذاری محقق نشده است.

نایب رییس مجلس که معتقد است ظرفیت بالایی در بخش خصوصی ایران وجود دارد، گفت: بخش خصوصی آمادگی دارد که ۱۰ هزار و ۶۰۰ مگاوات برق تولید و در اختیار صنایع قرار دهد. اما باید بررسی شود که چرا از این ظرفیت استفاده نشده است.

مزارع استخراج رمز ارز و مصرف بالای برق ماینر از دیگر نکات مورد توجه نیکزاد بود که درباره آن گفت: بر اساس آنچه اعلام شده حدود ۲ هزار مگاوات از برق کشور در این مزارع استفاده می شود که باید هر چه سریع تر نسبت به شناسایی واحدهای غیر مجاز و همچنین قطع برق این مزارع اقدام کرد.

وزارت نیرو مدعی است که سازمان هواشناسی دستگاه مسئول در این حوزه بوده و باید این رشد دما را پیش بینی و به وزارت نیرو اطلاع می داده تا متناسب با آن برنامه ریزی دقیقی انجام شود

او همچنین افزود: یکی از دلایل خاموشی های اخیر افزایش مصرف ناشی از گرمای هوا بوده است. وزارت نیرو مدعی است که سازمان هواشناسی دستگاه مسئول در این حوزه بوده و باید این رشد دما را پیش بینی و به وزارت نیرو اطلاع می داده تا متناسب با آن برنامه ریزی دقیقی انجام شود.

نایب رییس مجلس با بیان اینکه درخواست وزارت نیرو این است که در وسط میدان باشد، ادامه داد: برای رسیدگی به مشکلات قطعی های برق کمیته و کارگروه مشترکی از اعضای کمیسیون انرژی و مسئولان مرتبط با این حوزه و فعالین بخش خصوصی تشکیل شده است.

کد خبر: ۹۷٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha