۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
سالیانه ۵.۵ هزار تُن گوشت قرمز دام سبک در استان تهران تولید می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران:

سالیانه ۵.۵ هزار تُن گوشت قرمز دام سبک در استان تهران تولید می شود

تهران- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اینکه ۱۷ درصد از کل تولید گوشت قرمز استان را پوشش می‌دهد، گفت: سالیانه ۵.۵ هزار تُن گوشت قرمز دام سبک در استان تهران تولید می شود.

کریم ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: طبق قانون افزایش بهره‌وری کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی مکلف است طی ۱۰ سال، سالانه معادل سه میلیون واحد دامی از جمعیت متکی به مراتع کاهش و متقابلا معادل ۳.۱ میلیون واحد دامی جهت پرورش درخارج از مراتع ظرفیت‌سازی کند و تمرکز موضوع قانون،  بر جمعیت گوسفند و بز معطوف شده است.

ذوالفقاری ضمن از تقدیر تلاش معاونت بهبود تولیدات دامی این سازمان در جهت اجرای قانون قانون افزایش بهره‌وری کشاورزی گفت: با هدف تامین دام پر تولید مورد نیاز کشور، ایجاد واحدهای پرورش صنعتی گوسفند و بز پرتولید با استفاده از نژادهای اصیل خارجی و تولید ترکیب‌های ژنتیکی جدید گوسفند و بز بر پایه مادری نژادهای بومی را در دستور کار قرارداده‌ایم.

وی با اشاره به وجود یک میلیون راس دام سبک در استان تهران گفت: تولید گوشت قرمز دام سبک در استان تهران به حدود ۵.۵ هزار تن در سال می‌رسد که ۱۷ درصد  از کل تولید گوشت قرمز استان را پوشش می‌دهد.

ئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه این استان در تولید شیر رتبه نخست کشور را دارد، افزود: سالانه بیش از ۹ هزار تن شیر از دام‌های سبک استان تولید می‌شود که این رقم کمتر از یک درصد از کل شیر تولیدی استان تهران است.

ذوالفقاری  تصریح کرد: از آنجایی که بخش قابل توجهی از تولید گوشت قرمز کشور توسط جمعیت دام سبک صورت می‌گیرد، بنابراین برنامه‌ریزی برای اصلاح نژاد و ساماندهی این گروه از واحدهای دامی، در دولت یازدهم در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر: ۹٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha