۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
تولید ۹۰ درصد سیگار مصرفی در داخل کشور
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد

تولید ۹۰ درصد سیگار مصرفی در داخل کشور

مویدی خرم آبادی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: ۹۰ درصد سیگار در داخل کشور تولید می‌شود و تنها مقدار بسیار کمی از سیگار مصرفی از طریق قاچاق تامین می‌گردد.

به گزارش بازار، علی مویدی خرم آبادی در نشست خبری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: صداوسیما گزارش‌هایی از قاچاق سیگار و بازارهایی که سیگار قاچاق در آن فروخته می‌شود پخش کرده است که ضمن تشکر از این سازمان باید اعلام کنم که سیگار قاچاق تنها حدود ۱۰ درصد از بازار را در دست دارد و با فعالیت‌هایی که ستاد طی سال‌های اخیر انجام داده براساس آمارهای سال گذشته در حال حاضر ۹۰ درصد سیگار مصرفی کشور در داخل تولید می‌شود.

وی درباره دستگاه‌های تولید رمز ارز هم گفت: ضمن شناسایی دستگاه‌های تولید رمزارز که به صورت قانونی وارد کشور شده‌اند، مالکان آن‌ها را از مجازات‌های تعیین شده درباره قاچاق ماینر معاف کردیم و با پیگیری‌های شبانه روزی تاکنون بیش از ۶۰ هزار ماینر مکشوفه را جمع آوری کرده‌ایم که به زودی برای آن‌ها تعیین تکلیف خواهد شد.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره قاچاق سوخت گفت: پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه مهار قاچاق سوخت بدست آورده‌ایم و با راه‌اندازی سامانه‌های مختلف و ایجاد طرح‌هایی مثل طرح رزاق، هم باعث کاهش قاچاق سوخت شده‌ایم و هم آورده‌ای را برای دولت به وجود آورده‌ایم تا آن جا که طبق آمارهای دستگاه‌های ناظر تاکنون بیش از سه میلیارد و ۶۴۱ میلیون دلار در حوزه سوخت کاهش هزینه اتفاق افتاده است که معادل ساخت یک پالایشگاه با تولید ۱۵۰ هزار بشکه در روز است.

مویدی خرم آبادی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره میزان قاچاق پوشاک در بازار افزود: متاسفانه بعضی از تولیدکنندگان مثل آقای افتخاری که شاید تنها یک مانتو تولید می‌کنند اظهار کرده‌اند که قاچاق پوشاک بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: برای گرفتن آمار درست باید به مراجع ذیصلاح مثل اتحادیه پوشاک و ریاست آن آقای شیرازی مراجعه کرد تا با گرفتن اخبار درست از میزان فعالیت‌های مثبتی که ستاد در این حوزه انجام داده است اطلاع پیدا کرد.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: ما وجود قاچاق در کشور را رد نمی‌کنیم،، اما دستیابی به کشوری که هیچ گونه کالای قاچاقی در آن وجود نداشته باشد غیرممکن است، افتخار ما این است که قاچاق را آنقدر کاهش داده‌ایم که فضا برای تولیدکننده داخلی باز شده و امکان فعالیت، تولید و صادرات دارد.

مویدی درباره میزان قاچاق سیگار و نحوه مبارزه ستاد با قاچاق این کالا افزود: یکی از کارهای مهمی که ما در این حوزه انجام داده‌ایم امحای کلیه سیگارهای قاچاقی است که توسط دستگاه‌های مرتبط کشف می‌شود.

وی ادامه داد: پیش از این بسیاری از این کالاها با هدف صادرات، امکان خروج از کشور را به دست می‌آوردند، اما در حال حاضر ما تمام کالاهای قاچاق در این حوزه را امحا می‌کنیم، به‌طور مثال روز گذشته که ۲۰ میلیارد نخ سیگار در بندرعباس علی‌رغم مخالفت‌های بسیار امحا شد ضمن اینکه حاکمیت با همکاری‌های بسیار و جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی کارخانجات داخلی را فعال کرده و در حال حاضر ۹۰ درصد تولیدات سیگار در داخل کشور انجام می‌شود.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره فروش کالاهای قاچاق در فضای مجازی افزود: ما توانسته‌ایم بیش از ۳۰۰ سایت متخلف را که کالای قاچاق در آن‌ها فروخته می‌شد مسدود کنیم که البته برخی از این سایت‌ها بعد از اصلاح و با اجازه ما دوباره امکان فعالیت پیدا کردند و مشکل اصلی ما فعلا رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی هستند که مردم به آن‌ها دسترسی دارند و هنوز تاکتیکی برای مقابله با آن‌ها مشخص نشده است، اما ما در حال بررسی هستیم تا بدون صدمه زدن به کسب و کار مردم، جلوی فروش کالای قاچاق در فضای مجازی را هم بگیریم.

نبود استاندارد و قطعی برق از عوامل آتش سوزی انبارهای سازمان اموال تملیکی
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: آتش سوزی که در انبارهای سازمان اموال تملیکی اتفاق افتاده بیشتر به دلیل استاندارد نبودن سوله‌ها و قطعی برق بوده است.

علی مویدی خرم آبادی در نشست خبری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: برای جلوگیری از اتفاقاتی مشابه آتش سوزی روز گذشته در انبار سازمان اموال تملیکی ما به نوبه خود تلاش می‌کنیم تا روند رسیدگی به پرونده‌ها سرعت یابد تا اموال مردم مدت زمان کمتری در این انبارها بمانند.

وی گفت: ضمن این که ما اطلاع داریم که کالاهای مردم باید در جایی مناسب نگهداری شود، اما متاسفانه، چون سازمان اموال تملیکی یک شرکت درآمدهزینه است و متناسب با حجم کار خود نیروی کافی ندارد، با بکارگیری افراد مختلف به صورت روزمزد فعالیت می‌کند.
مویدی گفت: ما بارها از وزارت اقتصاد تقاضا کردیم که تمهیدات ویژه‌ای را برای سازمان اموال تملیکی درنظر بگیرد تا این سازمان بتواند به خوبی فعالیت خود را ادامه دهد.

کد خبر: ۹۷٬۵۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha