۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
افتتاح ۴۰ هزار واحد مسکن مهر و ملی در روزهای آینده| ۱۹ هزار خانه خالی در پردیس عدد بالایی است
وزیر راه و شهرسازی خبر داد

افتتاح ۴۰ هزار واحد مسکن مهر و ملی در روزهای آینده| ۱۹ هزار خانه خالی در پردیس عدد بالایی است

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حالی از افتتاح ۴۰ هزار واحد مسکن مهر و مسکن ملی طی روزهای آینده با حضور رییس‌جمهور خبر داد که معتقد است ۱۹ هزار خانه خالی از سکنه در پردیس عدد بالایی است.

به گزارش خبرگزاری بازار ، وزیر راه و شهرسازی امروز ۱۵ تیر در جریان بازدید و کلنگ‌زنی ۲۲۰۰ میلیاردتومان پروژه زیربنایی و روبنایی شهر جدید پردیس در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: یکی دیگر از وعده‌های دولت در تکمیل زیربناها و روبناهای شهر پردیس بوده به مرحله عمل رسیده است و این تفکری است که در تمامی پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی در دست انجام است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امروز در شهر جدید پردیس حدد ۲۲۰۰ میلیارد تومان پروژه زیربنایی و روبنایی افتتاح شد که مهمترین آنها پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب است. احداث این پروژه سبب می‌شود تا از فرآیند بازیابی آب بتوانیم برای بهبود کیفی فضای سبز و محیط شهری استفاده کنیم.

سرمایه‌گذاری ۷ هزار میلیاردتومانی وزارت راه در پردیس
عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: پروژه‌های افتتاح شده شهر جدید پردیس سرانه‌های آموزشی، بهداشتی و درمانی، فرهنگی، پارک‌ها و فضای سبز، کلانتری، خانه بهداشت و هر آنچه که مردم در پردیس برای زندگی به آن نیازمند هستند داراست.

اسلامی گفت: روند تکمیل پروژه‌های مسکن مهر پردیس، پایتخت مرکز مهر کشور در جریان است. بالغ بر ۷ هزار میلیاردتومان در دو سال و نیم گذشته در پردیس برای احداث راه‌ها و دیوارهای حائل سرمایه گذاری شده است که طول دیوارهای حائل ۱۲۰ کیلومتر است. همچنین تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، پمپ‌های آب، تصفیه‌خانه‌های آب، انتقال خطوط برق و هرآنچه را که می‌توانست توسط وزارت راه و شهرسازی بسازد انجام شد و در اینکار اهتمام ویژه داشتیم.

آغاز احداث متروی پردیس به زودی
وزیر راه و شهرسازی در خصوص عملیات احداث متروی پردیس نیز اعلام کرد: سازمان حفاظت محیط‌ زیست امروز اعلام کرد که مجوز مترو را فردا ارایه خواهند داد. به محض آنکه مجوز زیست‌محیطی مترو صادر شود، بر اساس تفاهم‌نامه‌ به امضا رسیده و مصوبه اخذ شده، تجهیز کارگاه مترو انجام و عملیات احداث مترو آغاز خواهد شد.

اسلامی در خصوص آرامستان پردیس نیز گفت: آرامستان نیز در مسیر احداث مترو است و فرماندار باید این موضوع را پیگیری کرده تا بتوانند مسائل آن را حل کنند.

عضو کابینه دولت دوازدهم در خصوص خط انتقال آب از لار به پردیس و تامین بودجه آن گفت: مسائل مالی آن توسط سازمان برنامه و بودجه حل شده است. باید فرماندار و مدیرعامل پردیس پیگیری کنند تا به نتیجه برسد.

افتتاح۲۰هزار واحد مسکن ملی
اسلامی با اشاره به اینکه عملیات اجرا و احداث مسکن ملی از سال گذشته آغاز شد، اعلام کرد: ۱۰ هزار نقطه در سطح کشور برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن برنامه‌ریزی شد. در یک مرحله ۱۱ هزار واحد مسکن اقدام ملی افتتاح کردیم. در مرحله جدید ۲۰ هزار واحد افتتاح می‌شود. همچنین جریان آماده‌سازی، تکمیل و افتتاح طرح‌های مسکن ملی از هم اکنون به بعد یک تا دو ماه یکبار انجام خواهد شد.

پرونده مسکن مهر در دولت دوازدهم بسته می‌شود
وی خاطرنشان کرد: تکمیل مسکن ملی در گرو آورده‌های مردم است که مردم باید آورده‌های خود را طبق زمان‌بندی به حساب پروژه واریز کنند. چنانچه مردم آورده خود را طبق زمان‌بندی واریز نکنند پروژه‌ها با تاخیر مواجه می شود. بنابراین مردم به این موضوع اهتمام داشته باشند.

اسلامی ادامه داد: پروژه‌های مسکن مهر در همین دولت خاتمه پیدا می‌کند، به استثنای پروزه‌هایی که در دادگاه‌هاست که آنها خارج از تعهد وزارت راه و شهرسازی است و تا مراجع قضایی در خصوص آنها اظهارنظر نکنند وضعیت آنها تعیین نخواهد شد. 

معرفی یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانه خالی به سازمان امور مالیاتی
وی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی لیست یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد خانه خالی را به سازمان امور مالیاتی ارایه کرده است افزود: در سال گذشته در پردیس احداث تعدادی مسکن مهر که از قبل تقاضا وجود داشت آغاز شد. منطقه ای را برای این دسته از متقاضیان آغاز کردیم و اجرای پروژه‌های این عده از متقاضیان نیز سال گذشته آغاز شد و واحدهای مسکونی مهر به تازگی آغاز شده، حداکثر تا پایان سال تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود.

۱۹ هزار خانه خالی در پردیس وجود دارد
اسلامی در خصوص اعمال مالیات بر خانه‌های خالی در پردیس نیز گفت: حدود ۱۹ هزار خانه خالی در پردیس وجود دارد. امیدوار هستیم کسانی که مسکن خود را تحویل گرفتند سریع‌تر ساکن شوند و چنانچه ساکن نمی‌شوند به مردم اجاره بدهند تا خانه‌ خالی نداشته باشیم. انتظار داریم سازمان امور مالیاتی اخذ مالیات از خانه‌های خالی را در دستور کار قرار بدهد.

کد خبر: ۹۷٬۵۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha