۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
افزایش ۷۰ درصدی قیمت نهاده‌های تولید مسکن| دولت هیچ اقدامی نکرد
عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد

افزایش ۷۰ درصدی قیمت نهاده‌های تولید مسکن| دولت هیچ اقدامی نکرد

یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: عمده شرکت های سیمان و پروفیل و میلگرد دولتی هستند و در برخی از اقلام مثل پروفیل و میلگرد که افزایش قیمت داشتیم دولت کاری نمی کند.

به گزارش بازار، مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی قیمت نهاده های تولید مسکن از جمله سیمان و بازار آهن گفت: عمده شرکت های سیمان و پروفیل و میلگرد دولتی هستند و در برخی از اقلام مثل پروفیل و میلگرد که افزایش قیمت داشتیم دولت کاری نمی کند.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید شرایط را برای انبوه سازان فراهم کند افزود: در حوزه تصمیم سازی وزارت راه و شهرسازی مسئول است و در دولت آینده باید مسکن اولویت نخست باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در رادیو گفت و گو اظهارکرد: نقش املاک و پیام رسان ها نیز باید ساماندهی شود چرا که اینها در افزایش قیمت موثرند.

یوسفی با طرح این سوال که چرا قانون مالیات خانه های خالی از دستور کار دولت خارج شده افزود: تصمیم گیری ها چه در دولت و چه در مجلس قبل درست نبوده و اولویت آنها مردم نبوده است.

وی یادآورشد: ما بر اساس جدول جمعیتی حدود ۸۰ درصد شهرنشین و ۲۰ درصد روستا نشین داریم از این رو باید از بخش خصوصی حمایت کنیم و به آنها تسهیلات دهیم تا مسکن برای خرید و اجاره ساخته شود اما تزلزل در بخش اقتصادی دولت باعث شده که بخش خصوصی بترسد و به این حوزه وارد نشود.

یوسفی با بیان اینکه مجلس قبل و وزیر مسکن باید پاسخگو باشند افزود: باید میان وزرا هم افزایی و هماهنگی صورت گیرد چراکه این پاسخ ها برای مردم قانع کننده نیست.

کد خبر: ۹۷٬۴۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha