۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
تخلیه نهاده‌های دامی محدود به یک بندر شده است| چالش حمل نهاده‌های دامی به برخی استانها
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

تخلیه نهاده‌های دامی محدود به یک بندر شده است| چالش حمل نهاده‌های دامی به برخی استانها

زهی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: حمل نهاده‌های دامی از بندر امام خمینی (ره) به سمت استان‌های نظیر سیستان و بلوچستان، کرمان و سایر مناطق کشور به هیچ عنوان برای کشاورز و راننده صرفه اقتصادی ندارد.

به گزارش بازار به قنل از خانه ملت، اسماعیل حسین زهی در رابطه با دپو سه میلیون تن نهاده‌ دامی در بندر امام خمینی(ره) و مشکلات ناشی از حمل و توزیع آن به سایر نقاط کشور، گفت: یکی از مشکلات که در حال حاضر برای توزیع نهاده‌های دامی وارداتی وجود دارد محل تخلیه آن است. در حالی که بندر چابهار و بندر عباس هم از ظرفیت خوبی برخوردار هستند، این نهاده‌ها تنها در بندر امام خمینی (ره) تخلیه می‌شوند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: حمل نهاده‌های دامی از بندر امام خمینی (ره) به سمت استان‌های نظیر سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان  و سایر مناطق کشور به هیچ عنوان برای کشاورز و راننده صرفه اقتصادی ندارد از طرفی با توجه به اینکه اصطلاحا کرایه مازاد پشت بارنامه به رانندگان تعلق نمی‌گیرد کسی برای حمل بار به بندر امام خمینی (ره) نمی‌رود. ضمن اینکه رانندگان مدعی هستند، مسیر رفت را خالی طی کرده و هزینه حمل و نقل یک طرفه برای آنها صرفه اقتصادی ندارد.

وی با انتقاد از انحصار گرایی واردات و تخیله نهادهای دامی از بندر امام خمینی (ره) افزود: متاسفانه در حال حاضر انحصار واردات نهاده‌های دامی دست یک دستگاه و یا افرادی خاصی است از این رو دستگاه‌های نظارتی باید به این موضوع ورود کنند؛ اما سوال اصلی در این است که چرا با وجود حمل ارزان تر و سریع‌تر در بنادر دیگر این نهاده‌ها تنها باید در بندر امام خمینی (ره) تخلیه شوند، بنده معتقدم این شیوه نیازمند بازنگری و تجدید نظر است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وضعیت نامناسب حمل و نقل کشور، گفت: متاسفانه سال گذشته تنها ۸ درصد حمل و نقل کشور از مسیر ریلی انجام شده و سایر ترددها از مسیر جاده‌ای بوده که شرایط مناسبی را در آن حوزه شاهد نیستیم. ضمن اینکه همواره شاهد افزایش قیمت کرایه حمل و  نقل هستیم؛ بی تردید این موضوع نیازمند بررسی کارشناسی بیشتر بوده از همین جهت پس از بازگشت نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه موضوع مذکور را در دستور کار کمیسیون قرارداده و بررسی خواهیم کرد.

کد خبر: ۹۷٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha