۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
توسعه فراتر از پیش‌بینی گلخانه‌ها در آذربایجان‌شرقی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد؛

توسعه فراتر از پیش‌بینی گلخانه‌ها در آذربایجان‌شرقی

تبریز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: این استان از نظر درصد پیشرفت برنامه توسعه گلخانه‌ها، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده و از برنامه زمانبندی اعلامی پیشی گرفته است.

به گزارش بازار، اکبر فتحی بیان کرد: طبق برنامه ابلاغی و تعیین شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی تا پایان خرداد سال ۱۴۰۰، استان آذربایجان شرقی باید ۱۱۵ هکتار از برنامه توسعه گلخانه ها را محقق می کرد که این رقم با احداث و توسعه ۱۴ گلخانه تجاری و تحقق ۱۳۴.۷ درصدی به ۱۵۴.۹ هکتار رسیده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با ارائه آمار مربوط به طرح توسعه گلخانه ها در کل کشور گفت: در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ از ۳ هزار و ۵۲ هکتار برنامه توسعه گلخانه ها، حدود ۳۷۸ هکتار انواع گلخانه های تجاری، گلخانه های کوچک مقیاس و سازه های فنی و سبک (سایبان کشاورزی) با میزان تحقق  ۱۲.۴ درصد در سطح کشور تحقق یافته است.

وی ادامه داد: استان های لرستان، قزوین، گلستان، اردبیل و تهران به ترتیب با ۴۷، ۳۹.۵، ۳۲.۲، ۲۷.۶ و  ۲۶.۴ درصد سطح پیشرفت برنامه ابلاغی طرح توسعه گلخانه ها، پس از استان آذربایجان شرقی در رتبه های دوم تا ششم کشور قرار گرفته اند.

کد خبر: ۹۷٬۴۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha