۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
خروج نقدینگی از صندوق های درآمد ثابت و ورود به خرید سهم
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

خروج نقدینگی از صندوق های درآمد ثابت و ورود به خرید سهم

تغییرات حاشیه سود شرکت ها در این مدت به منزله خروج از بازار نیست، بلکه ارزندگی قیمت سهم‌ها به گونه ای است که نویدبخش افزایش میزان ریسک‌پذیری در سرمایه‌گذاران است.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، محمدحسین مستخدمین حسینی، کارشناس بازار سرمایه با حضور در بورسان، چشم‌انداز شاخص بورس طی روزهای آینده را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: بازار سرمایه در حال حاضر، بازاری ارزنده است و با توجه به حجم معاملات روزهای اخیر، قیمت نفت و قیمت کامودیتی‌ها می‌توان گفت قیمت اغلب سهام شرکت ها از ارزندگی برخوردار هستند.

وی به موضوعات دیگر تاثیرگذار بر روند بازار اشاره کرد و افزود: اکنون وضعیت برخی از ابهامات همچون نتیجه انتخابات ریاست جمهوری روشن شده است؛ اما مواردی همچون وزیر اقتصاد، سیاست‌های پولی و مالی دولت جدید و همچنین موضوع برجام که خارج از اراده تحلیل‌گران حوزه بورس است، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. بدون شک تعیین تکلیف برجام بر شرکت های صادراتی تاثیر بسیاری دارد و به کاهش هزینه‌های این شرکت‌ها می‌انجامد.

خروج از درآمد ثابت و ورود به خرید سهم
این کارشناس بازار سرمایه تغییرات حاشیه سود شرکت ها در فصل بهار را مدنظر قرار داد و اذعان داشت: اگرچه کاهش حاشیه سود در این مدت مشاهده شده است، اما همان‌طور که پیشتر نیز بیان شد، ارزندگی قیمت سهم‌ها به گونه ای است که نویدبخش افزایش میزان ریسک‌پذیری در سرمایه‌گذاران است و زمان آن رسیده تا به سمت خروج از درآمد ثابت و ورود به خرید سهام برویم.

مستخدمین حسینی بازار سرمایه را بازاری خواند که نباید به آن نگاه مقطعی و زودگذر داشت و خاطرنشان کرد: در سال گذشته، افراد بسیاری با سرمایه‌گذاری مستقیم وارد بازار شدند و نگاه مقطعی به بازار داشتند، از آنجا که این بازار، بازار حرفه‌ای هاست، لازم بود و هست که سرمایه‌گذاری در این بازار به صورت غیرمستقیم و از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های سبدگردان صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های سبدگردان از یک تیم متخصص برخوردار هستند، تاکید کرد: لازم است سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری غیر مستقیم ترغیب کرد. شرکت‌های سبدگردانی جدا از اینکه از نیروهای متخصصی که هم علم و هم تجربه بازار دارند، برخوردار هستند، هم تحت نظارت روزانه سازمان بورس هستند.

این کارشناس بازار سرمایه به ضرورت داشتن نگاه بلندمدت در سرمایه گذاری در بورس اشاره کرد و ادامه داد: بازار سرمایه به سرمایه‌گذاران یاد می دهد تا دید بلندمدتی به سرمایه گذاری خود داشته باشند تا به سود مناسبی دست یابند. مروری بر عملکرد و بازدهی بازار سرمایه طی سال‌های اخیر در مقایسه با بازارهای موازی همچون بازار مسکن یا بازار طلا موید این نکته است.

مستخدمین حسینی در ادامه گفتگو با بیان اینکه یکی از برکات سهام عدالت، سهامدار کردن ۴۰ میلیون نفر بوده است، گفت: یکی از دلایل ریزش سهام در مرداد ماه سال گذشته، آزادسازی فروش سهام بوده است و نمی‌توان گفت که سهام عدالت را نفروشید؛ بنابراین، لازم است فروش مدیریت‌ شده‌ای برای سهام عدالت داشته باشیم.

این فعال بازار سرمایه در بخش پایانی گفتگو در بخش دیگری از سخنان خود، ارائه مجوز نهادهای مالی را امری مثبت قلمداد کرد و عنوان کرد: این موضوع رخدادی است که مانع مجوز فروشی می‌شود و همچنین نظارت روزانه سازمان بر کارگزاری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های سبدگردان و سایر نهادهای مالی را در پی دارد. البته لازم است در این زمینه تصمیم‌های مدونی اخذ شود و از تصمیم‌گیری‌های آنی و شتاب‌ زده پرهیز کرد.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، ارائه مجوز به نهادهای مالی از سوی سازمان بورس، فضای رقابتی را در میان این نهادها ایجاد می‌کند که به افزایش کیفیت خدمات به سرمایه‌گذارن می‌انجامد.

کد خبر: ۹۷٬۴۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha