۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶
برنجکاری در قزوین ممنوع است/ کشت برنج با استفاده از آب‌های سطحی
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین:

برنجکاری در قزوین ممنوع است/ کشت برنج با استفاده از آب‌های سطحی

قزوین- ملکی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت برنج‌کاری تنها در استان‌های شمالی کشور مجاز است بر همین اساس کشت برنج در استان ممنوع است.

یدالله ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در قزوین اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به پنج هزار هکتار از اراضی استان قزوین در حاشیه رودخانه های پر آب این استان زیر کشت برنج رفته است، این در حالی است که بر اساس مصوبه هیئت دولت از سه سال گذشته کشت برنج در استانهایی به جز استانهای شمالی کشور ممنوع است.

وی گفت: استان قزوین قطعا توان تامین آب مورد نیاز برای کشت برنج را ندارد، اما به دلیل نوع کشت برنج در استان قزوین در حاشیه رودخانه های پرآب است و از آب سطحی استفاده میکند مشکلی در این خصوص برای استان وجود ندارد..

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین افزود: بر اساس اعلام هیئت دولت از سه سال گذشته تلاش کردیم تا اراضی زیر کشت برنج با کشت محصولات جایگزین تغییر کشت دهند که امسال در سال آخر این بازه سه ساله قرار داریم اما هنوز کشاورزان برنجکار استان قزوین همکاری لازم را با ما نداشته اند.

ملکی افزود: نزدیک به چهار هزار نفر در استان قزوین در حوزه کشت برنج در حال فعالیت هستند که کشت این محصول در قزوین مشکلی برای آب های زیرزمینی ایجاد نمی‌کند و از این رو با مکاتبات انجام شده در تلاشیم تا بتوانیم در این خصوص اجازه کشت برنج در استان قزوین را به دلیل استفاده از آب های سطحی و همجواری با گیلان کسب کنیم.

وی اظهار داشت: ما در استان قزوین موافق اداه کشت برنج هستیم اما باید این مشکل به صورت سراسری و قطعی از سوی تصمیم گیری هیئت دولت حل شود.

کد خبر: ۹۷٬۳۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha