۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۲
ایجاد اشتغال برای ۵هزارو ۵۱۹ نفر با صدور ۱۵۵مجوز فعالیت| بیشترین سرمایه گذاری امسال در شازند
رئیس صمت استان مرکزی در گفتگو با بازار

ایجاد اشتغال برای ۵هزارو ۵۱۹ نفر با صدور ۱۵۵مجوز فعالیت| بیشترین سرمایه گذاری امسال در شازند

اراک-- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارات استان مرکزی، گفت: ۱۵۵ جواز تاسیس در سه ماه نخست سالجاری از سوی این سازمان صادر و پیش بینی اشتغال ۵هزارو ۵۱۹ نفر را همراه داشته است.

سعید جعفری کرهرودی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: صدور ۱۵۵ جواز تاسیس در سه ماهه نخست سالجاری در سه ماهه نخست سالجاری با صدور این تعداد جواز تاسیس در استان مرکزی پیش بینی سرمایه گذاری ۲۷۵۲۰ میلیارد ریالی و اشتغال ۵۵۱۹ نفری میشود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در بخش  اشتغال جوازهای تاسیس صادره شاهد رشد ۲۷ درصدی هستیم .

وی افزود: بیشترین تعداد جواز تاسیس صادره و پیش بینی اشتغال ایجادی درخرداد ماه مربوط به شهرستان ساوه بوده و بیشترین تعداد جواز تاسیس صادره وضع موجود مربوط به شهرستانهای اراک  و زرندیه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به رشد ۳۰۶ درصدی سرمایه گذاری در سه ماه نخست سالجاری در استان مرکزی در خصوص وضعیت پروانه های بهره برداری نیز گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۶۳ پروانه بهره برداری صادر شده که زمینه اشتغال ۹۱۰ نفر را با سرمایه گذاری ۲۱۹۱۷ میلیارد ریال فراهم نموده است.

جعفری کرهرودی بیان کرد: از لحاظ تعداد واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری بیشترین به ترتیب در شهرستان های اراک، ساوه وزرندیه بوده و  بیشترین میزان اشتغال در بخش صنعت در شهرستان ساوه و بیشترین سرمایه گذاری در شهرستان شازند می باشد که این افزایش سرمایه مربوط به پالایشگاه نفت شازند بوده که در ماه های پایانی سال صورت پذیرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در خردادماه  بیشترین تعداد پروانه بهره برداری صادره در شهرستان ساوه و  در میزان طرحهای با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد بیشترین تعداد مربوط به شهرستان اراک و بیشترین اشتغال در شهرستان ساوه بوده است.

رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان مرکزی در پایان گفت: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری درسالجاری و با حضور مسئولین  ارشد کشوری ۱۴ واحد صنعتی در استان مرکزی به بهره بردرای خواهد رسید که زمینه اشتغال ۲۲۰۰ نفررا فراهم خواهد کرد.

کد خبر: ۹۷٬۳۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha