۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶
ورود جدی کمیسیون انرژی به مسئله قطعی برق| همچنان شاهد استخراج غیرقانونی رمزارزها در کشور هستیم
رئیس کمیسیون انرژی مجلس:

ورود جدی کمیسیون انرژی به مسئله قطعی برق| همچنان شاهد استخراج غیرقانونی رمزارزها در کشور هستیم

حسنوند، رئیس کمیسیون انرژی مجلس از ورود جدی کمیسیون متبوعش به مسئله قطعی برق خبر داد و گفت: به یقین با انجام برنامه‌ریزی دقیق مردم شاهد کاهش خاموشی‌ها خواهند بود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ‌ملت، فریدون حسنوند با اشاره به قطعی‌های مکرر برق در چند روز گذشته، گفت: قطعی مکرر و بدون برنامه‌ریزی که در چند روز گذشته اتفاق افتاده موجب نگرانی و اعتراض مردم شده است که این موضوع به‌جا و به حق است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای  اسلامی ادامه داد: انتظار این بود که قبل از وقوع اتفاقات اخیر وزارت نیرو به عنوان متولی این موضوع، نسبت به پیش‌بینی و اتخاذ تمهیدات لازم اقدام می‌کرد، به هرحال برخی اتفاقات قابل پیش‌بینی و پیشگیری است.

وی افزود: وزارت نیرو باید از ابتدای سال نسبت به اورهال بخشی از نیروگاه‌ها و جلوگیری از استخراج رمزارزها -که برخی غیرقانونی و برخی با مجوزهای دولت استخراج می‌شوند-، اقدام می‌کرد، البته علیرغم تاکیداتی که ازسوی کمیسیون انرژی مجلس انجام شد همچنان شاهد استخراج غیرقانونی رمزارزها در کشور هستیم که به صورت غیرقانونی بخشی از برق تولیدی کشور را مصرف می‌کنند که وزارت نیرو و دستگاه‌های ذی‌ربط باید به صورت قانونی با آن‌ها برخورد کنند.

حسنوند با تاکید بر اینکه باید زمانبندی دقیقی درباره اعلام خاموشی‌ها در مجموعه‌های اداری، صنعتی و مشترکین خانگی اعلام شود، گفت: به یقین با برنامه‌ریزی‌های دقیق شاهد کاهش خاموشی‌ها خواهیم بود، البته توقع مردم هم این است زمانبندی خاموشی‌ها که اعلام می‌شود طبق آن انجام شود و به طور ناگهانی این اتفاق رخ ندهد.

این نماینده مجلس با اعلام اینکه همراه با قطعی برق مشکل دیگری که رخ داده، قطعی آب در برخی مناطق است، اظهار کرد: در برخی مناطق تامین آب شرب از چاه‌های عمیق است که عمدتاً با برق این اقدام صورت می‌گیرد که باید با برنامه‌ریزی‌های لازم مانع از قطعی آب در این مناطق شد تا مردم کلافه نشوند.

به گفته وی وزارت نیرو باید نسبت به واردات برق در مقطعی که لازم است اقدام کند یا اینکه برای این موضوع با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی برنامه‌ریزی‌های لازم از قبل انجام می‌شد.

حسنوند در ادامه افزود: همچنین مدیریت گروه‌های پرمصرف باید به‌گونه‌ای باشد که کمترین آثار را در زندگی مردم داشته باشند، البته گویا اراده‌ای برای قطع برق مجموعه‌های پرمصرف وجود ندارد، وزارت نیرو باید نسبت به این کار اقدام کند و ضمنا فعالیت برخی مجموعه‌های که ضرورت ندارد می‌تواند در اولویت بعدی مصرف قرار گیرد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس درباره اقدامات این کمیسیون برای کاهش قطعی‌های برق، اظهار کرد: در روزهای گذشته اعضای کمیسیون تماس‌های را با مسئولان وزارت نیرو درباره علت قطعی مکرر برق داشته‌اند، علیرغم اینکه نمایندگان اکنون برای سرکشی در حوزه‌های انتخابیه خود هستند، کمیسیون جلسه فوق‌العاده‌ای را روز چهارشنبه هفته جاری با مسئولان وزارت نیرو درباره قطعی مکرر برق خواهد داشت.

کد خبر: ۹۷٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha