۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
نگرانی دامداران از تامین خوراک دام| قطعاً در آینده با کاهش شدید گوشت قرمز و دام مولد مواجه می شویم
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار:

نگرانی دامداران از تامین خوراک دام| قطعاً در آینده با کاهش شدید گوشت قرمز و دام مولد مواجه می شویم

علی رضایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: یکی از نگرانی های دامداران کشور این است که علوفه و جو لازم را در اختیار ندارند و مجلس باید وزارت جهاد کشاورزی را ملزم به مدیریت نهاده های دامی کند.

 علی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به مشکلات عدیده دامداران در تامین نهاده های دامی گفت: جامعه عزیز دامداران کشور ما حقیقتاً بخش عظیمی از تولید گوشت قرمز را بر عهده دارند و این مسئله بر هیچ کش پوشیده نیست لذا در حال حاضر شرایطی برای دامداران ایجاد شده به نگرانی های موجود دامن زده است.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال دامداران در حوزه انتخابیه بنده اصرار به فروش دام خود دارند وقتی از آن ها سوال می کنیم که چرا قصد چنین اقدامی را دارند آن ها به ما می گویند که علوفه کافی وجود ندارد 

رضایی با بیان این که همچنین دامداران به ما می گویند قیمت محصولی همچون «جو» گران است، بیان داشت: از این رو دامداران تاکید دارند که نه می توانند علوفه تهیه کنند و نه محصولی چون جو را. چرا که «جو» هم گران است و نمی توانند این محصول را تامین کند لذا بهترین راه این است که دام هایشان را به فروش برسانند.

این نماینده مجلس بیان داشت: با این حال وقتی دامداران دام های خود را به فروش برسانند قطعاً در آینده ما با کاهش شدید گوشت قرمز و دام مولد مواجه شده و قیمت گوشت بالا خواهد رفت کما این که قیمت مرغ هم اخیراً افزایش ناجوری پیدا کرده است و حتماً نمایندگان مجلس باید فکری در این زمینه کنند.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس تصریح کرد: به واقع مجلس باید وزارت جهاد کشاورزی را ملزم به مدیریت نهاده های دامی کنند در حال حاضر یکی از نگرانی های دامداران کشور این است که علوفه لازم را در اختیار ندارند و این مسئله مشکلاتشان را بیشتر کرده است.

کد خبر: ۹۷٬۲۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha