۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
کابینه سیزدهم نیازمند وحدت رویه اقتصادی است
کارشناس اقتصادی:

کابینه سیزدهم نیازمند وحدت رویه اقتصادی است

سمنان- همتیان، کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه وحدت رویه اقتصادی نیاز کابینه سیزدهم است، گفت: نباید چند صدایی که اکنون وجود دارد در کابینه رئیسی نیز دیده شود وگرنه موفق نخواهد شد.

حسن همتیان در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه دولت روحانی اگر به بن بست در بسیاری بخش های اقتصادی رسید به دلیل چند صدایی و همچنین بی برنامگی بود که متاسفانه گریبان اقتصاد را گرفت، تاکید کرد: از یک سو برخی در دولت با قیمت گذاری دستوری و ارز چند نرخی و نیمایی و ... موافق بودند از سوی دیگر بانک مرکزی ساز خود را می زد در نتیجه تیم اقتصادی کشور یک دست نبود.

وی با بیان اینکه وقتی تیم یک دست نباشد، قطعاً موسیقی که نواخته می شود هم اثر مناسبی نخواهد گذاشت، تاکید کرد: اگر رئیسی می خواهد در زمینه اجرای سیاست های اقتصادی به خصوص ساماندهی به وضعیت کنونی موفق عمل کند باید از چند صدایی پرهیز کند.

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه آزمون و خطای یک تصمیم اقتصادی هرچند متزلزل بهتر از چندین طرح پرهیاهوی بی اثر است که نتواند بر اقتصاد تاثیری بگذارد، ابراز کرد: هماهنگی بین تیم اقتصادی دولت وجود نداشت و همین امر نیز باعث شد که امثال طیب نیا، نیلی و ... از دولت جدا شوند.

همتیان با بیان اینکه تیم اقتصادی که دولت جدید قرار است با آن کار کند، دارای اهمیت بسیاری است، گفت: سیاست نگاه به درون که رئیسی از آن سخن می گوید اصلا کار راحتی نیست زیرا اقتصاد از ابعاد مختلف دچار بیماری است و همچنین تحریم ها و مسائل بین المللی نیز مزید بر علت شده تا نتواند مولد باشد در نتیجه تراز تجاری کشور برهم خورده و رشد اقتصادی بدون نفت منفی است.

وی افزود: رئیسی باید یک سال تلاش کند تا به ناهماهنگی ها پایان بدهد پس از آن دو سال تلاش کند تا سیاست های اقتصادی خود را اجرا کند و در نهایت سال سوم آن را اصلاح کند چرا که ما معتقد هستیم که اصلاح شرایط کنونی دست کم سه سال زمان نیاز دارد و هر میزان که بیشتر رئیسی به یکصدایی در زمینه کابینه و به خصوص تیم اقتصادی برسد، این مدت زمان کمتر خواهد شد.

کد خبر: ۹۷٬۰۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha