۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
نیروگاه بوشهر تا پایان امروز وارد مدار می‌شود
سخنگوی صنعت برق:

نیروگاه بوشهر تا پایان امروز وارد مدار می‌شود

رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق گفت: نیروگاه اتمی بوشهر پس از برطرف شدن مشکلات، از امروز شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ وارد مدار می‌شود.

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی افزود: تا پایان امروز نیروگاه اتمی بوشهر وارد مدار می‌شود و با وارد مدار شدن این نیروگاه ۱۰۰۰ مگاوات برق به شبکه توزیع کشور تزریق خواهد شد.

وی ادامه داد: نیروگاه اتمی بوشهر نیز همانند سایر نیروگاه‌های حرارتی بعد از مدتی فعالیت نیاز به تعمیرات و برطرف کردن مشکلات فنی دارد که این امر صورت گرفت و نیروگاه پس از برطرف شدن مشکلات فنی از امروز به مدار تولید وارد خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق گفت: این هفته پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی نشان از افزایش دمای هوا دارد و هر درجه افزایش دما حدود یک هزار و ۲۰۰ مگاوات بیش از ظرفیت نیروگاه بوشهر به مصرف برق کشور اضافه می‌کند.

رجبی مشهدی افزود: فاصله بین تولید و مصرف برق این روزها زیاد شده به این معنا که توان تولید برق در حال حاضر ۵۴هزار مگاوات و نیازمصرف برق به ۶۵هزار مگاوات رسیده که همین امر احتمال اعمال خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده را جدی‌تر خواهد کرد.

وی ادامه داد: برهمین اساس شهروندان باید به جداولی که از سوی شرکت‌های توزیع سراسر کشور اعلام می‌شوند توجه داشته باشند تا در هنگام خاموشی آمادگی داشته باشند.

سخنگوی صنعت برق گفت: اعمال روش‌های مدیریت مصرف و جدی گرفتن آن‌ها علاوه برآنکه به کاهش فاصله تولید و مصرف برق خواهد انجامید نیاز به اعمال خاموشی‌ها را نیز از بین خواهد برد.

رجبی مشهدی مهمترین راهکارهای مدیریت مصرف را تنظیم کولرهای گازی روی ۲۵ و بالاتر، استفاده از دورکند کولرهای آبی، استفاده نکردن از وسایل پرمصرف برقی در ساعت بین ۱۲تا۱۸هر روز و استفاده از نور طبیعی روزبرشمرد و افزود: رعایت این موارد مهم و ضروری نیاز به اعمال خاموشی را از بین خواهد برد.

تازه‌ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می‌دهد میزان مصرف برق روز گذشته کشور با کاهش روبرو شدبه گونه‌ای که از حدود ۶۴ هزار مگاوات روزهای قبل‌تر به ۵۶ هزار و۹۹۷ مگاوات در ساعت ۱۳ و ۴۱ دقیقه روزگذشته رسید.

اول تیرماه امسال، سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد متخصصان نیروگاهی این سازمان مجدانه و بی وقفه در تلاش هستند با رفع ایراد فنی پیش آمده در نیروگاه اتمی بوشهر، این نیروگاه را به شبکه برق سراسری متصل کنند.

روابط عمومی نیروگاه اتمی بوشهر با تشریح این خبر اعلام کرد به منظور رفع ایراد فنی مشاهده شده در ژنراتور نیروگاه و پس از انجام هماهنگی لازم با شبکه برق سراسری کشور در روز جمعه، واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر از ساعت ۸ شب روز شنبه شروع به کاهش قدرت کرد و در ساعات اولیه صبح یکشنبه موقتاً از مدار تولید برق خارج شد.

کد خبر: ۹۶٬۸۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha