۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲
کسب بیشترین بازده با بررسی گزارش ها و ایجاد تنوع در پرتفوی
مدیر سرمایه گذاری شرکت سرمایه بیمه سلامت عنوان کرد

کسب بیشترین بازده با بررسی گزارش ها و ایجاد تنوع در پرتفوی

به گفته مهدی دلبری مدیر سرمایه گذاری شرکت مدیریت سرمایه بیمه سلامت تورم بیشتر یک متغیر پولی است و ربطی به هیجانات بازار سرمایه ندارد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، مدیر سرمایه گذاری شرکت مدیریت سرمایه بیمه سلامت با بیان مطلب فوق به روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران گفت: در سه ماهه اول امسال  تورم حدود ۶ درصد بوده و بازده بازار حدود ۱۰ درصد منفی بوده و نشان می دهد که لزوماً تورم و رشد بورس با یکدیگر هم گام نیست، حتی از نیمه مرداد ماه سال گذشته که بازار شرایط نسبتاً نزولی را شاهد بوده، باز هم شاهد رشد تورم بودیم و تورم بیشتر یک متغیر پولی است و ربطی به هیجانات بازار سرمایه ندارد.

وی به کاهش تورم اشاره کرد و افزود: به نظر می رسد برای کاهش تورم و شرایط بهتر در اقتصاد کشور،   بایستی نرخ سود بانکی و نرخ تامین مالی، نرخ منصفانه تری باشد تا شاهد حرکت نقدینگی به سمت تولید باشیم و از بازارهای سفته بازی دور تر شود.

مدیر سرمایه گذاری شرکت مدیریت سرمایه بیمه سلامت به ارتباط بورس و دلار اشاره کرد و اظهار داشت: حداقل ۷۵ درصد بازار سرمایه از شرایط جهانی متاثر می شود و خوشبختانه در یک سال اخیر شرایط بازار از نظر قیمت جهانی خیلی خوب بوده و علیرغم شرایط کرونا، گزارش‌های خوبی منتشر می شود.

دلبری آمارهای تولید و فروش شرکت ها را نسبت به دوره مشابه سال قبل خوب عنوان کرد و افزود: گزارش‌های سه ماه ابتدای سال جاری شرکت‌های تولیدی بازار سرمایه از لحاظ تولید و فروش نشان می دهد ارزش فروش شرکت ها حدود ۵ / ۲ برابر مدت مشابه پارسال بوده و گزارش‌های مقایسه ای ماهانه شرایط مناسبی را گزارش می دهد.

وی اظهار امیدواری کرد گزارش های فصل بهار خیلی خوبی را شاهد باشیم  و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود که سود  شرکت ها در اولین فصل سال ۱۴۰۰ حدود سه برابر فصل مشابه سال قبل باشد. همچنین حاشیه سود شرکت‌ها بهتر شده و قطعاً گزارش های سود و زیان خیلی خوبی را در سامانه کدال خواهیم داشت.

کارشناس بازار سرمایه به سود تقسیمی شرکت ها اشاره و تصریح کرد:  تیرماه اوج فصل مجامع هست، ما شاهد برگزاری مجامع شرکت‌های بزرگ و هلدینگ‌ها خواهیم بود و شرکت‌ها از لحاظ سود تقسیمی، با وضعیت بسیار مناسبی روبرو هستند.

وی بازار را ارزنده دانست و گفت:  از لحاظ ارزندگی بازار در حال حاضر نسبت قیمت به درآمد آینده " Forward P/E" حدود ۱ / ۷  است که نشان می دهد به میانگین های تاریخی خودش نزدیک شده است.

دلبری ادامه داد: امیدواریم که با انتشار گزارش‌های سه ماهه و تکمیل گزارش های خردادماه و همینطور فصل برگزاری مجامع که همزمان با انتشار گزارش های مثبت در مجامع هست، بازار شرایط خیلی بهتری را تجربه ‌کند و پیش‌بینی می‌کنیم که با انتشار گزارش های سه ماهه " Forward P/E" در محدوده ۶  تا ۲ / ۶ قرار گیرد که شرایط خیلی مساعد و جذابی برای سرمایه گذاری خواهد بود. سرمایه گذاران می توانند با استفاده از تنوع مناسب پرتفوی و مطالعه، بررسی و تحلیل گزارش های منتشر شده بیشترین بازده را کسب کنند.

وی در پایان نرخ تامین مالی را یکی از ریسک های بازار سرمایه عنوان کرد و افزود: به هرحال یک ریسک بازار این است که نرخ تامین مالی حدود ۲۲ درصد است و اگر نرخ تامین مالی و نرخ سود سپرده بانکی به نرخ معقولی برسد شاهد تورم کمتری در اقتصاد خواهیم بود. از لحاظ تامین مالی خوشبختانه در سه ماهه اول امسال میزان تامین مالی شرکت‌ها رشد خیلی خوبی را تجربه کرد و امیدوارم که این شرایط دارای ثبات و پابرجا باشد.

کد خبر: ۹۶٬۸۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha