۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
تسلا اس پلد نیامده آتش گرفت
ماسک در کارزاری سخت برای ایمنی

تسلا اس پلد نیامده آتش گرفت

به تازگی یک دستگاه تسلا مدل اس پلد محصول تازه وارد به بازار در زمان حرکت شعله ور شد، تاکنون تسلا واکنشی نسبت به این ماجرا نشان نداده و سازمان‌های مربوطه در حال بررسی عامل حریق هستند.

بازار؛ گروه خودرو: به تازگی یک دستگاه تسلا مدل اس پلد در زمان حرکت شعله ور شد، این موضوع درست سه روز پس از عرضه این محصول به بازار روی داده است.
راننده این خودرو که یک کارآفرین شناخته شده بوده است، در ابتدا قادر به پیاده شدن از خودرو نبوده است. زیرا سیستم در الکترونیکی خودرو با ایراد مواجه و برای خروج متوصل به زور و اعمال فشار به در شده است.
مارک گراگوس مالک خودرو می‌گوید، پیش از تبدیل شدن خودرو به گلوله آتش در یک منطقه مسکونی، خودرو چند متری به حرکت خود ادامه داد و سپس شعله ور شد.
وی در ادامه افزود: این یک تجربه هولناک از مدل جدید تسلا بوده است، در حال بررسی علت آتش سوزی هستیم و تا زمان آشکار نشدن دلیل آتش سوزی خواهان عدم تردد این خودرو در جاده‌ها هستیم.
هرچند که تا کنون تسلا واکنشی به این خبر نشان نداده است، این در حالی است که ایلان ماسک مدیرعامل تسلا ماه گذشته مدل اس پلد را با شعار سریع‌تر از هر پورشه، ایمن‌تر از هر ولوو معرفی کرده بود.

تسلا اس پلد نیامده آتش گرفت

تسلا مدل اس و ایکس از ماه گذشته با فناوری نوین باتری تولید و عرضه بازار شده‌اند، باتری‌های که علاوه بر افزایش قدرت، تسریع در زمان شارژ نیز دارند.
پیشتر ایلان ماسک در یک کنفرانس تلفنی، گفته بود: دلیل اصلی تاخیر در تولید خودروها اطمینان پیدا کردن از ایمنی باتری مدل اس و ایکس بوده که کمی پیشرفت کرده بودند. چالش بیشتری نسبت به انتظار برای تولید مدل‌های جدید وجود دارد.
نکته قابل تامل در اینجاست که مقامات آتش نشانی در یک پست فیس بوکی اعلام کرده بودند: یک تسلا در آتش بود و برای اطمینان از خاموش کردن حریق مجبور به خنک کردن باتری‌ها بودیم. جالب است بدانید این پست فیس بوکی اکنون حذف شده است.
اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA) اعلام کرد: برای جمع آوری اطلاعات در مورد دلیل حادثه با سازمان‌های مربوطه و خودروساز در تماس هستیم.
آژانس ایمنی فدارل نیز در واکنش به این حادثه، گفت: اگر در فرآیند تحقیقات ثابت شود که نقص فنی یا خطر ذاتی برای ایمنی این خودرو وجود دارد، NHTSA برای محافظت از جان سرنشینان و مشتریان اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

کد خبر: ۹۶٬۷۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha