۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
 وام ساخت مسکن روستایی در زنجان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
مدیرکل بنیاد مسکن زنجان:

وام ساخت مسکن روستایی در زنجان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت

زنجان- خواجه‌ای، مدیرکل بنیاد مسکن زنجان از افزایش تسهیلات طرح بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی خبر داد و گفت: تسهیلات طرح ویژه بهسازی با کارمزد پنج درصد تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

رضا خواجه‌ای در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی گامی مهم در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مساکن روستایی است،گفت: پیشگیری از تخریب مسکن روستایی در حوادث، تمرکز سرمایه گذاری در روستاهای مستعد، توزیع عادلانه اعتبارات بخش مسکن در شهر و روستا، ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستائیان و ترویج الگوی ساخت مسکن اقتصادی توسط بنیاد مسکن استان به جد دنبال می شود. 

وی از افزایش تسهیلات طرح بهسازی و مقاوم سازی خبر داد و اظهار کرد: تسهیلات طرح ویژه بهسازی ومقاوم سازی مسکن روستایی با کارمزد پنج درصد تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن زنجان گفت: با توجه به اهمیت مقاوم‌سازی منازل روستایی در برابر حوادث طبیعی، تسهیلات بسیار خوب بانکی به صورت قرض الحسنه و باز پرداخت ۲۰ ساله در اختیار روستاییان قرار داده است. 

خواجه ای تاکید کرد: با توجه به ضرورت سرعت بخشیدن به احداث مسکن مقاوم در روستاها واحدهای مسکونی روستایی که از طرح ویژه بهسازی ومقاوم سازی استفاده کردند تا مدت ۱۰ سال بیمه حوادث شده و در صورت خسارت می‌توانند از بیمه مذکور استفاده کنند.

وی با بیان اینکه این استان ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی دارد،گفت: تاکنون ۵۴ درصد از این واحدهای مسکونی روستایی معادل ۵۱ هزار واحد مقاوم سازی شده است.

کد خبر: ۹۶٬۷۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha