۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
روند قیمت دلار در هفته‌ای که گذشت
پژوهشکده پولی و بانکی گزارش داد؛

روند قیمت دلار در هفته‌ای که گذشت

هفته‌ای که گذشت، برای فعالان بازار ارز، همراه با افزایش شاخص ارزی از کانال بیست و سه هزار تومان به کانال بالاتر بود.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، در این میان رشد نرخ خرید و فروش دلار آمریکا در بازار آزاد باعث شد تا بازارساز در جهت مدیریت عرضه و تقاضا در بازار و ممانعت از ورود تقاضای کاذب به صفوف صرافی‌های بانکی، اقدام به افزایش نرخ خرید و فروش دلار و یورو کند. روندی که در نهایت به افزایش ۱۱۳۵ تومانی نرخ فروش دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور منجر شد.

بر این اساس به طور مشخص، در اولین روز هفته نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در پایان معاملات نسبت به پایان هفته قبل تر، با رشد ۱۹۴ تومانی به رقم ۲۴۰۳۸ تومان رسید؛ نرخی که در دومین روز هفته نیز بدون تغییر ماند و فعالان ارزی با کمترین نوسان نرخ دلار همراه بودند.

اما در سومین روز هفته، نرخ فروش دلار آمریکا به دلیل رشد نرخ ارز در بازار آزاد، با افزایش در این صرافی ها مواجه شد و در نهایت، با رشد ۳۹۰ تومانی به رقم ۲۴۴۲۸ تومان رسید.

همچنین در معاملات روز سه شنبه، نرخ فروش دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز به رقم ۲۴۹۲۳ تومان رسید که بازهم نشان از افزایش به میزان ۴۹۵ تومان داشت. در ادامه هفته، فعالان ارزی در پنجمین روز هفته، با رشد اندک دلار همراه شدند. به گونه ای که در این روز، نرخ فروش دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز به رقم ۲۴۹۷۹ تومان رسید و در نهایت، در ایستگاه پایانی هفته، شاخص ارزی بدون تغییر نسبت به روز قبل بود و به رقم ۲۴۹۷۹ تومان بسنده کرد.

در مجموع هفته، همانگونه که در نمودار زیر مشاهده می شود، نرخ فروش دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور با افزایش نسبی حدود ۱۱۰۰ تومانی همراه بوده است.

در این میان، اما نرخ دلار آمریکا در بازار آزاد و معاملات حاشیه بازار، با افزایش نسبی همراه شد و در کانال بیست و پنج هزار تومانی قیمت گذاری شد.

روند قیمت دلار در هفته‌ای که گذشت

کد خبر: ۹۶٬۷۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha