۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
۸۰۰ کیلومتر فیبرنوری بین‌شهری در استان سمنان اجرا شده است
معاون مخابرات منطقه سمنان:

۸۰۰ کیلومتر فیبرنوری بین‌شهری در استان سمنان اجرا شده است

سمنان- شاهجویی، معاون مخابرات منطقه سمنان با اشاره به تقویت زیرساخت‌های اینترنت در جاده‌ها و روستاهای استان، گفت: ۸۰۰ کیلومتر فیبرنوری بین‌شهری اجرا شده است.

مهدی شاهجویی در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره ارتقای زیرساخت های اینترنت و پوشش راه ها و روستاهای استان سمنان و با بیان اینکه  ۸۰۰ کیلومتر فیبرنوری بین‌شهری در استان سمنان اجرا شده است، ابراز داشت: این طرح توانسته به ارتقای پوشش شبکه در استان منجر شود تا جایی که امروز سمنان از لحاظ پوشش نسل سه و چهار،  استان برتر کشور است.

وی با بیان اینکه فیبرنوری تجربه بسیار خوبی در سمنان بود که توانست به دیگر نقاط کشور نیز سرایت کند، افزود: در کنار اقدامات زیرساختی در بخش شهری و روستایی ما توانستیم فیبر نوری را در استان تکمیل کنیم تا مردم شاهد اتقای سرعت و خدمات اینترنت باشند.

جایگاه برتر استان سمنان در توسعه فیبر نوری
معاون مخابرات منطقه سمنان با بیان اینکه این استان در شاخص توسعه فیبرنوری همیشه جایگاه خاصی داشته و رتبه اول کشور را با اختلاف بسیار زیاد با استان دوم، در اختیار دارد، تاکید کرد: ما به این امر بسنده نکرده و به دنبال توسعه خطوط به خصوص پوشش نسل سه و چهار اینترنت در روستاها و راه ها نیز بودیم.

شاهجویی با بیان اینکه ۷۰ درصد جاده ترانزیت تهران-مشهد در محدوده استان سمنان، تحت پوشش اینترنت پر سرعت نسل سوم و چهارم است، گفت: این شرایط نیز در کمتر استانی دیده می شود اما خوشبختانه ما توانسته ایم با توجه به اهمیت کریدور حرم تا حرم این موضوع را به خوبی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه پوشش اینترنت در محور هزار کیلومتری تهران - مشهد که ۶۴۰ کیلومتر آن در استان سمنان است، دارای اهمیت زیادی بوده زیرا این مسیر سالانه بیش از ۲۵ میلیون تردد و هزاران تصادف جاده ای و سوانحی از این دست را تجربه می کند در نتیجه خدمات پوشش اینترنت و شبکه در این محورهای نقشی اساسی دارد، افزود: پوشش اینترنت در شناساندن ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی و ... نیز تاثیر بسزایی دارد.

کد خبر: ۹۶٬۶۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha