۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
منابع آبی خدابنده مورد استفاده قرار نمی گیرد
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی:

منابع آبی خدابنده مورد استفاده قرار نمی گیرد

زنجان- حسینی، نماینده مردم خدابنده در مجلس گفت: تامین آب شرب شهرستان خدابنده از سفره‌های زیرزمینی انجام می شود، در حالی که این شهرستان چهار منبع خوب آبی دارد که متاسفانه از آنها استفاده نمی شود.

سید البرز حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه شهرستان خدابنده به لحاظ منابع آبی وضعیت خوبی ندارد، گفت: آب مورد نیاز بخشی از شهرستان خدابنده از سد گلابر در دستور کار است و سهم شهرستان خدابنده باید از این سد داده شود. 

وی اظهار کرد: یک هزار و ۷۰۰ لیتر در ثانیه آب از چشمه‌های سهرورد جاری می‌شود که این می‌تواند آب شرب بخشی از شهرستان را به صورت پایدار تامین کند. 

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی منابع آب را یکی از مباحث مهم و چالشی اعلام کرد و بیان داشت: مشکل بحران آب جدی است و زنگ خطر مشکل آب به صدا درآمده و امروزه بحران آب شبیه مسائل امنیتی شده است. 

حسینی با بیان اینکه برای عملیاتی شدن این موضوعات باید پروژه تعریف شود،گفت: امسال وضعیت و شرایط آبی استان به دلیل کمبود بارندگی شرایط خاصی است. 

وی افزود: کمیسیون عمران به منظور حل مشکل آب در سطح کشور بخشی از اعتبارات را به این حوزه اختصاص داده و از دستگاه‌های متولی حوزه آب استان درخواست می شود برای حل مشکلات آب شرب اقدامات عملیاتی را مد نظر قرار دهند. 

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: تامین آب شرب شهرستان خدابنده از سفره‌های زیرزمینی است و در حالی که این شهرستان چهار منبع آبی خوبی دارد که متاسفانه از آنها استفاده نمی شود و  بعد از تلاش‌های بی‌وقفه تخصیص آب سد تالوار را از وزارت نیرو اخذ کردیم و این مهم تنها بر روی کاغذ انجام شده و برای عملیاتی شدن آن باید پروژه تعریف شود. 

کد خبر: ۹۶٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha