۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
 رد شایعه تعطیلی نانوایی ها در کرج/ نانوایی‌ها در ایام تعطیل هم فعالند
رییس اتحادیه نانوایان کرج:

رد شایعه تعطیلی نانوایی ها در کرج/ نانوایی‌ها در ایام تعطیل هم فعالند

کرج - رییس اتحادیه نانوایان کرج با رد شایعه تعطیلی نانوایی ها و اشاره به نگرانی مردم در این باره گفت: یک هزار و ۵۸۰ نانوایی در کرج به غیر از «روز اول عید نوروز» فعال بوده و مشکلی برای تامین نان در شهرستان وجود ندارد.

حجت اله نصیری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در کرج یک هزار واحد نانوایی یارانه ای، ۴۵۰ واحد نیمه یارانه ای و ۱۳۰ واحد هم نانوایی فانتزی فعال داریم، اظهار کرد: به همه نانوایی ها تاکید شده که با فعالیت مستمر در روزهای تعطیل نان مورد نیاز مردم را تامین کنند و لذا مردم نگرانی در این باره نداشته باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شیفت بندی خاصی برای نانوایی ها در ایام نوروز داریم یا خیر گفت: شیفت بندی خاصی برای آنها نداریم، امکان تعطیلی ۱۰ درصد نانوایی ها در روز دوم عید هم وجود دارد اما در روزهای دیگر همه واحدها فعال خواهند بود.

رییس اتحادیه نانوایان کرج با بیان اینکه دستورالعمل بهداشت برای رعایت موارد بهداشتی و پیشگیری از بیماری کرونا به همه نانوایی ها ابلاغ شده است، گفت: به نانوایی ها تاکید شده هر روز صبح میز و ابزار کار خود را استریلیزه و ضدعفونی کرده و از ورود افراد متفرقه به داخل نانوایی جلوگیری و در صورت امکان برای دریافت وجه و تحویل نان، شخص دیگری به کار گرفته شود و در غیر این‌صورت دستی که با پول ارتباط دارد با نان تماس نداشته باشد.

نصیری افزود: از طریق پیامک و گاهی نیز تماس تلفنی در حال تاکید، یادآوری موارد و بررسی مشکلات احتمالی هستیم.

وی اظهار کرد: اکیپ ها و تیم پایگاه بسیج اتحادیه به طور مداوم در حال بازرسی و نظارت هستند و در صورت مشاهده حین بازرسی و یا گزارش مردمی بلافاصله تذکر و برخورد لازم انجام می شود.

نصیری با بیان اینکه تخلف بهداشتی در واحدهای صنفی در این ایام نداشتیم گفت: تنها یک مورد تعطیلی توسط تعزیرات حکومتی استان انجام شد که مربوط به یک واحد نانوایی غیرمجاز بود.

وی تاکید کرد: همه تلاش ما بر این است که نانوایی ها راه و منبعی برای شیوع بیماری نباشند اما مردم نیز باید موارد بهداشتی را که بر عهده دارند رعایت کنند.

وی در خصوص وضعیت نانوایی های کرج گفت: ۹۵ درصد نانوایی های بربری یارانه ای، ۶۰ درصد سنگکی ها یارانه ای و مابقی آنها نیمه یارانه ای و همه نانوایی های تافتون نیمه یارانه ای هستند.   

کد خبر: ۹٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha